بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تا زمانی که این صنعت انحصاری باشد راه به جایی نمی‌برد. در حال حاضر بازار ۸۰ میلیونی در اختیار خودروسازان بوده و این شرکت‌ها به راحتی محصولات خود را می‌فروشند.
کد خبر : ۲۰۰۳۰۳

تا زمانی که صنعت خودروسازی انحصاری باشد راه به جایی نمی‌برد

به گزارش بورس نیوز، بهرام پارسایی درباره گرانی پراید پس از انتشار خبر توقف خط تولید این خودرو، اظهار کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت‌گذاری خودرو شفاف نیست، زیرا در ماه‌های گذشته بدون معرفی خودروی جایگزین حرف از توقف خط تولید پراید می‌زدند.

وی افزود: در دنیا دو سال پیش از توقف خط تولید یک خودرو، توضیحات لازم درباره کیفیت و امکانات خودروی جایگزین برای مصرف‌کنندگان اطلاع‌رسانی می‌شود، اما خط تولید پراید به دلیل ناایمن بودن متوقف شد و تیبا به عنوان خودروی جایگزین نیز خیلی امنیت ندارد.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: تصمیم‌گیری‌ها در صنعت خودروسازی اصولی و از روی منطق نبوده و برای حل مشکل مصرف‌کنندگان انجام نمی‌شود. خودروسازان تلاش می‌کنند با تصمیماتی مثل جایگزین کردن تیبا به جای پراید اعتبارات موردنیاز برای پرداخت حقوق پرسنل و... را تامین کنند و خود را سرپا نگه دارند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: کره جنوبی تولید پراید را از سه دهه گذشته متوقف کرد و خودرو‌هایی که ایمن و به‌روزی بود را جایگزین کرد، اما در کشور ما خودروسازان می‌خواهند تیبا را جایگزین پراید کنند که این خودرو نیز از ایمنی خیلی زیادی برخوردار نیست.

پارسایی خاطرنشان کرد: در مقطعی بهانه خودروسازان برای رشد قیمت خودرو، افزایش نرخ ارز بود در حالی که قیمت خودرو با کاهش نرخ دلار کاهش زیادی پیدا نکرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم توضیح داد: خودروسازان دم از تولید خودروی ملی می‌زنند، اما با وجود تحریم‌ها نتوانستند خودرو تولید کنند. این مساله با صحبت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان تناقض دارد و اینکه به حقوق مصرف‌کنندگان توجه نمی‌شود سبب گران شدن لحظه‌ای قیمت خودرو‌های بی کیفیت می‌شود.


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تا زمانی که این صنعت انحصاری باشد راه به جایی نمی‌برد. در حال حاضر بازار ۸۰ میلیونی در اختیار خودروسازان بوده و این شرکت‌ها به راحتی محصولات خود را می‌فروشند و مردم نیز به اجبار خودرو‌های بی‌کیفیت را می‌خرند و حتی اگر خودروسازان خودروی ۳۰ میلیونی را ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه کنند، مردم از روی ناچاری آن خودرو را می‌خرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر