بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
سخنگوی فراکسیون تولید، فرآوری و صادرات زعفران مجلس گفت:

خرید حمایتی و تثبیت قیمت زعفران

سخنگوی فراکسیون تولید، فرآوری و صادرات زعفران مجلس گفت: از طریق خرید حمایتی می‌توان قیمت محصول زعفران را به نحوی که کشاورزان متضرر نشوند تعیین و تثبیت کنیم.
کد خبر : ۲۰۰۳۴۷

به گزارش بورس نیوز، رمضانعلی سبحانی‌فر درباره اندازه تولید و خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۵۰ تن زعفران از مزارع کشور برداشت و بیش از ۹۵ درصد این محصول در داخل کشور ایران تولید می‌شود.

وی افزود: زعفران یکی از کالا‌های انحصاری ایران محسوب می‌شود که در بسیاری از نقاط دنیا زعفران با مصارف دارویی، غذایی و در صنایع تولید رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نماینده مردم سبزوار در خانه ملت ادامه داد: در بعضی از کشور‌های دنیا زعفران با کیفیت پایین‌تر در مقایسه با زعفران ایرانی تولید می‌شود. متاسفانه کشاورزان زعفران‌کار ما در زمینه تولید، نگهداری و برداشت این محصول زحمات زیادی می‌کشند که جبران نمی‌شود و دلالان در فصل برداشت قیمت زعفران را کاهش می‌دهند.

وی با بیان اینکه کاهش عامدانه قیمت زعفران در فصل برداشت توسط دلالان ضربه سنگینی بر تولیدکنندگان و کشاورزان وارد می‌کند و انگیزه برای کشت چنین محصولی کم می‌شود، تصریح کرد: ضمن اینکه زعفران در بورس عرضه می‌شود دولت موظف است از چنین کالای انحصاری حمایت کند و طرح خرید حمایتی را به کار بگیرد.

سخنگوی فراکسیون تولید، فرآوری و صادرات زعفران مجلس گفت: در هفته‌های گذشته از طریق رسانه‌ها خرید حمایتی زعفران پیگیری و خوشبختانه هر کیلوگرم نگین زعفران با قیمت ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان از طریق تعاونی روستایی آغاز شد و این انتظار وجود دارد که خرید حمایتی زعفران به صورت مداوم بوده و مطالبات کشاورزان در زمان خود پرداخت شود.

سبحانی فر گفت: از طریق خرید حمایتی می‌توان قیمت محصول زعفران را به نحوی که کشاورزان متضرر نشوند تعیین و تثبیت کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر