بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

"آ س پ" گوی سبقت را از ساختمانی‌ها ربود

هفته اول آذر ماه در شرایطی مثبت به پایان رسید و مجددا دماسنج بازار رو به بالا حرکت کرد که در این بین، سهامداران "سفار" و "آ س پ" بیش از سایرین با حال خوش به تعطیلات آخر هفته رفتند.
کد خبر : ۲۰۱۵۸۲

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه در هفته‌ای که سپری شد ۲ درصد بر رقم شاخص کل خود افزود و دماسنج این بازار به ۳۱۱ هزار واحد رسید.

هر چند که طی یک ماهه اخیر، بورس تهران افت ۳.۳ درصدی داشت، در بازه زمانی یک ساله منتهی به ۶ آذر ماه ۹۸، بیش از ۷۳ درصد بازدهی به ثبت رساند.

در مجموع، این هفته برای بسیاری از نماد‌ها به خوبی و خوشی گذشت و ۸۰ درصد نماد‌ها در مجموع، تن‌پوش سبز بر تن کردند و فقط سهامداران ۲۰ درصد شرکت‌ها متحمل زیان شدند.

در میان شرکت‌های سودده هفته، بیشترین بازدهی را سهامداران "سفار" کسب کردند که شاهد افزایش ۵۱ درصدی قیمت هر سهم خود بودند.

نماد ساختمانی "آ س پ" با رشد قیمت ۳۳ درصدی در رده دوم قرار گرفت و پس از آن، "تپکو" و "داوه" به طور همزمان در سکوی سوم ایستادند.

میزان زیانی که "کگاز" به سهامداران خود تحمیل کرد، بیش از سایر شرکت‌ها بود. پس از ثبت زیان ۸ درصدی "کگاز"، "سایرا" با اختلافی بسیار اندک در رتبه دوم جای گرفته است و "خفولا" نیز از این حیث رتبه سوم را کسب کرد و به ترتیب، بیشترین زیان را متوجه سهامداران خود کردند.

در هفته‌ای که سپری شد تنها ۳ صنعت "فرآورده‌های شیمیایی"، "محصولات شیمیایی" و "چند رشته‌ای صنعتی" با افت شاخص مواجه شدند و باقی صنایع، تماما رشد شاخص خود را نظاره‌گر بودند.

بر اساس این گزارش، گروه "محصولات چرمی" ۱۵ درصد دیگر بر رقم شاخص خود افزود و پربازده‌ترین صنعت هفته لقب گرفت. دو گروه "فعالیت‌های هنری" و "پیمانکاری صنعتی" با رشد ۱۴.۶ درصدی به صورت مشترک در رتبه دوم قرار گرفتند و صنعت "سایر حمل و نقل" در جایگاه بعدی ایستاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر