بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

مسیر سبز "تامین‌مالی" در "بورس"

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: استانداردهای گزارش‌دهی شرکت‌ها در بازارسرمایه باید با تغییراتی همراه شود چراکه نبود زبان مشترک بین سرمایه‌گذاران خارجی و صورت‌های مالی شرکت‌های بزرگ و بنیادی باعث شده تا تامین‌مالی بنگاه‌های تولیدی از دید سرمایه‌گذار خارجی پنهان بماند.
کد خبر : ۲۰۲۱۷۴
 
مسیر‌های تدریجی و در دست اقدام
 
علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران در خصوص میزان رضایت از شفافیت بازار سرمایه به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: شفافیت بازار جزو بنیان‌های ابتدایی "بورس" بوده بنابراین بخاطر قضاوت درخصوص مسیر شفاف‌سازی در بازارسرمایه باید از ابتدا تا زمان حال آن را مورد بررسی قرار داد.
 
وی ادامه داد: "کیفیت" گزارش‌های مالی از مهم‌ترین فاکتورهای گزارش‌دهی در بازارهای مالی بوده که شرکت‌های پذیرفته شده در بورس  ملزم به رعایت آن هستند.
 
صحرایی افزود: قوانین حاکم بر بورس ایران بر اساس "استاندارد‌های گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)" تنظیم شده و این قوانین بر افزایش سطح شفاف‌سازی در بازارسرمایه، کمک شایانی می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره به اینکه میزان شفافیت در بازار از سوی نهادهای داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: ایجاد مکانیسم جدید شفافیت و تواتر اطلاعات، به حدی در بازارسرمایه رسیده که ذره‌بین سازمان‌های جهانی با رصد مقررات بورس، از بورس ایران قدردانی کرده‌ است.
 
صحرایی به تغییرات استانداردسازی در گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: بازارسرمایه نیازمند ورود سرمایه‌گذار خارجی بوده بنابراین باید تمامی شرکت‌های حاضر در بورس به‌خصوص شرکت‌های بزرگ و بنیادی، صورت‌های مالی خود را بر اساس استاندارد‌های جهانی تنظیم و منتشر کرده تا این گزارش‌ها برای سرمایه گذاری خارجی قابل فهم و درک باشد و از سوی دیگر بازارسرمایه که وظیفه تامین مالی بنگاه‌ها را بر دوش می‌کشد، باید یک زبان گزارشگری مشترک ایجاد کند تا این مسیر کوتاه شود؛ از سوی دیگر باید اشاره کرد که گام‌هایی در این راستا برداشته شده تا گزارشگیری قابل درک برای سرمایه‌گذاری خارجی در بورس عملیاتی شود.
 
مسیر‌های تدریجی و در دست اقدام
 
به گزارش بورس نیوز، استاندارد‌های گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، درواقع مجموعه‌ای از استاندارد‌های حسابداری هستند که توسط هیات استاندارد‌های حسابداری بین المللی (IASB) تدوین شده‌اند.

از اهداف اولیه این هیئت می‌توان به توسعه استاندارد‌های حسابداری اشاره داشت که با در نظر گرفتن نفع عموم، با کیفیت بالا، و قابل فهم و اجرا در سطح بین الملل ارائه می‌شود. در این باب، این هیئت مراحلی را اتخاذ کرده تا روش‌های مختلف حسابداری را کاهش داده و انعکاس عملکرد و وضعیت مالی شرکت با اندازه گیری‌های حسابداری به شیوه‌ای بهتر الزامی شود.

۱۵ عضو از کشور‌های مختلف تشکیل دهنده هیات استاندارد‌های حسابداری بین المللی (IASB) هستند و به عنوان یک تشکیلات مستقل در لندن از سال ۲۰۰۱ فعالیت می‌کنند.

تاسیس این هیات توسط شرکت‌های بزرگ حسابداری، موسسات مالی خصوصی و تعدادی دیگر از نهاد‌های حرفه‌ای در حوزه حسابداری انجام شده است.

براساس استاندارد‌های IFRS آی اف آر اس، ترازنامه برمبنای اطلاعات ۲ سال و صورت سود و زیان برای ۳ سال تهیه می‌شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

پاسخ به ۳ سوال کلیدی سهامداران

با رشد ۵۰۵۴ واحدی شاخص‌کل؛

استارت سبز "بورس"

ارسال نظر