بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
معاون پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی خبر داد؛

انتشار اوراق گام یک یا دوماه آینده

معاون پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی از عملیاتی شدن طرح گام تا یکی، دوماه آینده خبر داد.
کد خبر : ۲۰۲۶۶۰

انتشار اوراق گام یک یا دوماه آینده

به گزارش بورس نیوز، حمید زمان زاده اظهار کرد: از آنجا که بانک‌ها در شرایط حاضر به لحاظ اعطای تسهیلات به بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی با محدودیت منابع روبرو هستند، بانک مرکزی طرح جدیدی را در دستور کار خود دارد تا اوراقی به نام گام منتشر کند که به وسیله آن بنگاه‌های اقتصادی بتوانند تامین مالی کنند.

وی افزود: همه بنگاه‌ها می‌توانند برای تامین مواد اولیه و نهاده‌های تولیدی خود از بانک‌های عامل درخواست صدور اوراق گام را بدهند.

معاون پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: به وسیله این اوراق، بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند در این شرایط سخت تحریمی به طور ساده، سریع از ظرفیت‌های بازار سرمایه و بازار بدهی برای تامین مالی خود استفاده کنند.
زمان زاده خاطرنشان کرد: نظام بانکی تنها بعد از ارزیابی و اعتبار سنجی دقیق و اخذ وثایق لازم، به متقاضیان تسهیلات می‌دهند.

وی بیان کرد: بانک برای صدور این اوراق به یک شرکت خاص، ضمن اعتبار سنجی، وثایق لازم را دریافت کرده، اما به جای اعطای تسهیلات، اوراق گام در اختیار متقاضیان می‌گذارد تا بنگاه‌ها منابع خود را تامین کنند.

معاون پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی گفت: گواهی اعتبار مولد (گام) در شورای پول و اعتبار به تصویب نهایی رسیده و در ضمن تفاهم‌های اولیه هم بین بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته و احتمال می‌رود این طرح یک تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

رکوردشکنی شاخص در سایه دلار

در پنجمین همایش مالی اسلامی مطرح شد:

کوتاه‌تر شدن مسیر تامین مالی صنایع با اوراق گام

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جای‌خالی مشق سرمایه‌گذاری در "بورس"

ارسال نظر