بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
پیش‌بینی جهش سودآوری در این شرکت؛

آیا "وبیمه" به سود ۲۳۰ میلیاردی می‌رسد

گویا "وبیمه" این روز‌ها نگاه بلندی به گروه «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» دارد و بیش از آن که فروشنده باشد، در اندیشه خرید سهام است.
کد خبر : ۲۰۲۷۶۸

آیا

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، هیأت مدیره شرکت "سرمایه گذاری صنعت بیمه" در شهریور ماه پیشنهاد افزایش سرمایه از ۷۵۰ به ۵۰۰۰ میلیارد ریال را اطلاع‌رسانی کرد و در آخرین روز‌های آبان ماه، سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۲۵۰ میلیارد ریالی را صادر کرد.

مبلغ ۱۰۲۵میلیارد ریال آن از محل "مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی" و ۲۵۵میلیارد ریال از محل "سود انباشته" به سرمایه شرکت افزوده خواهد شد.

البته مجمع عمومی فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰۰۰ به مبلغ ۵۰۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدت ۲سال به هیات‌مدیره تفویض کند.

"وبیمه" برآورد کرده در صورت انجام افزایش سرمایه، سود خالص سال مالی منتهی به شهریورماه ۹۹ تا محدوده ۲۳۰میلیارد ریال رشد کند که در این امر، فروضاتی، چون شناسایی ۱۱۳میلیارد ریال درآمد سود سهام و ۱۶۷میلیارد ریال سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها لحاظ شده است.

شایان ذکر است که در سال مالی۹۸ این شرکت ۱۸میلیارد ریال درآمد سود سهام و ۷۲میلیارد ریال سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها کسب کرد و بنابراین، شرکت پیش‌بینی جهش سودآوری بسیار بالایی را متصور شده است.

آیا

از آن جا که در حال حاضر اغلب سرمایه‌ها به سمت ملک و سپرده بانکی سوق پیدا کرده اما؛ در مسیر پرش سودآوری پیش‌بینی شده به سمت شرکت‌های حاضر در گروه "محصولات شیمیایی" و "فلزات اساسی" حرکت خواهد کرد.

"وبیمه" در دو ماه گذشته از سال مالی منتهی به شهریور۹۹ در مجموع ۱۷میلیارد ریال از فروش سرمایه گذاری‌ها سود شناسایی کرده و در مقابل، ۱۳۳میلیارد ریال از سهام شرکت‌های بورسی را خریداری کرده البته مجددا ۳۸۵میلیارد ریال به جمع سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود افزوده است.

بنابراین، در همین چندماه اخیر، این شرکت اقدام به ورود به بازار سهام کرده و میل به خرید از خود نشان داده است.

در تصویر ذیل، آخرین صورت وضعیت پرتفوی "وبیمه" را که منتهی به آبان ماه سال جاری است، ملاحظه می‌کنید.

آیا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کسب سود ۵۰ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۸ ثبت شد؛

وبیمه" در مسیر افزایش سرمایه

سهامداران "وبیمه" گرد هم آمدند؛

تقسیم سود ۵۰ ریالی به ازای هر سهم

ارسال نظر