بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کارشناس بازار سرمایه گفت: دیدگاه مثبت توافق تجاری چین و آمریکا در روز‌های گذشته که خبر آن به گوش رسید نیز در رشد بازار سهام موثر بوده است.
کد خبر : ۲۰۳۱۵۵

تاثیر توافق تجاری چین و آمریکا در رشد بازار

به گزارش بورس نیوز، علی محمدپور درخصوص رشد شاخص بورس اظهار کرد: با توجه به رکودی که هر روز در بازار‌های مختلف مانند مسکن، ارز، طلا و خودرو سنگین‌تر می‌شود، ما دوباره شاهد ورود نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستیم که این مساله به عنوان عامل مهم رشد شاخص بورس و رکوردشکنی‌های متوالی نماگر بازار است.

وی افزود: هیجانی که بعد از افزایش قیمت بنزین در بازار ارز، طلا و خودرو اتفاق افتاد کوتاه‌مدت بود و این روز‌ها ما می‌بینیم که موضوع ادامه رکود سنگین این بازار‌ها مورد تایید قرار گرفته و به همین دلیل سرمایه‌گذاران به سمت بازار سرمایه آمده‌اند؛ بازاری که از سودآوری لازم برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دیدگاه مثبت توافق تجاری چین و آمریکا در روز‌های گذشته که خبر آن به گوش رسید نیز در رشد بازار سهام موثر بوده و همچنین بهبود بازار‌های جهانی و افزایش رغبت سهامداران به گروه‌های فولادی و معدنی در بازار سرمایه به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در شرایط موجود از ظرفیت خوبی برای رشد برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این روند در شاخص بورس و قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

محمدپور گفت: موضوع مهم دیگر به بودجه سال آینده بر می‌گردد و با توجه به کسری بودجه دولت، بار مالیاتی خاصی شرکت‌های بورسی و در نتیجه کلیت این بازار را تهدید نمی‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

"بنیادی‌ها" و نه به بازدهی منفی

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتشار اوراق به نفع "بورس" نیست

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" یتیمی که متولی ندارد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

واگذاری‌ دولتی از ریل صندوق‌های سرمایه‌گذاری

ارسال نظر