بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سهم‌های جامانده و رشد قطره‌چکانی

مدیرعامل کارگزاری آوانوین گفت: سهم‌های کوچک بازار نیز از وضعیت مناسبی برخوردار خواهند بود، در مجموع انتظار ما در هفته آینده مثبت است.
کد خبر : ۲۰۳۷۴۶

روند کلی شاخص مثبت است و می‌تواند رشد آرام و منطقی داشته یاشد

علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص وضعیت امروز بورس تهران و پیش‌بینی لیدر بودن صنایع در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه بورس وضعیت با ثباتی را به خود گرفته، باید منتظر گزارش ۹ ماهه بود تا سمت و سوی بازار روشن‌تر شود.

وی افزود: بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق، مهم‌ترین مسئله بوده و باید منتظر مصوبات کمیسیون نشست تا آثار این مصوبات بر شرکت‌های بورسی به جهت نرخ خوراک، حامل‌های انرژی و بحث‌های مالیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین درخصوص گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها ادامه داد: باید دید در ماه گذشته شرکت‌ها چه وضعیتی داشتند و به اعتقاد من بازار سرمایه به ثبات و پایداری خوبی رسیده و روند رو به رشدی را طی می‌کند. سهم‌های بزرگی که جا مانده اند، رشد کوتاه مدت خواهند داشت.

قدرتی درباره رشد گروه‌های بانکی، پتروشیمی، معدنی و فلزی در هفته‌های آینده بیان کرد: سهم‌های کوچک بازار نیز از وضعیت مناسبی برخوردار خواهند بود، در مجموع انتظار ما در هفته آینده مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از متغیر‌های مهمی که باید مدنظر قرار داد مصوبات کمیسیون تلفیق بوده و اگر این مصوبات برخلاف انتظار فعالان بازار سرمایه باشد اثر منفی به جا می‌گذارد. موضوع ارز نیز مهم بوده و در کنار آن نیم‌نگاهی نیز باید به معاملات بورس کالا داشته باشیم. در هفته‌های گذشته رکورد بورس کالا شکسته شد و به طور حتم آثار فروش این شرکت‌ها در بورس کالا روی سودآوری شرکت‌های بورسی مثبت خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین سال جاری را، مناسب برای سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: شاخص بورس رشد قابل توجهی داشته و بسیاری از سهم‌ها رشد‌های ۲ و ۳ رقمی را داشتند. آن دسته از سرمایه‌گذارانی که موفق به سرمایه‌گذاری نشده‌اند، می‌توانند با خرید این سهم‌ها می‌توانند سود خوبی را کسب کنند. شرکت‌های بزرگ با سودآوری مطمئن، میزان تخفیف بالایی را خواهند داشت و رشد بالایی را شاهد نخواهند بود.

قدرتی ادامه داد: به طور مثال گروه معدنی و فلزی در سال جاری رشد زیادی نداشتند و می‌توانند به عنوان گزینه تخفیف برای سهامداران مطرح شوند. گروه فلزات گزینه‌هایی هستند که میزان فروش بالایی داشته و تقسیم سود این شرکت‌ها در آینده صعودی خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین افزود: صنعت بانکداری نیز در سودآوری رشد را تجربه کرده و تراز بانکی‌ها گزینه‌ مناسبی برای سهامدران خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه به رشد شاخص کل اشاره داشت و گفت: روند کلی شاخص مثبت بوده و فکر می‌کنم شاخص به این روند ادامه دهد و تا ۱۰ تا ۱۵ درصد می‌تواند رشد آرام و منطقی داشته یاشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سهم‌های جامانده جذاب برای سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سهم‌های جامانده جذاب برای سرمایه‌گذاری

ارسال نظر