بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سهم‌های جامانده جذاب برای سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه گفت: هنوز در بازار سرمایه سهم‌هایی هستند که از رشد بازار جا مانده اند و برای سرمایه گذاری، جذاب هستند.
کد خبر : ۲۰۹۱۵۵

سهم‌های جامده جذاب برای سرمایه گذاری

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در سال جاری پر بازده‌ترین بازار کشور بوده و شاخص کل رشد بیش از ۱۵۰درصدی داشته است.

این میزان رشد که البته مرهون ورود حجم قابل توجهی از نقدینگی سرگردان به این بازار بوده، این نگرانی را ایجاد می‌کند که شاید رشد قیمت بعضی سهم‌ها منطقی نباشد و بازار سرمایه بعد از یک دوره رشد شارپ، دچار اصلاح و رکود فرسایشی شده و نقدینگی راه سایر بازار‌ها را در پیش بگیرد.

هادی حق شناس کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه و پیش‌بینی روند آتی بیان کرد: به لحاظ اقتصادی، بازار‌های مختلف در بلندمدت بازدهی یکسانی خواهند داشت و اینطور نیست که مثلا بازار سرمایه رشد ۱۵۰ درصدی داشته باشد و بازار سکه و طلا، ۵۰درصد رشد کند؛ در بازه‌های میان مدت و بلندمدت، بازار‌های مختلف تعدیل شده و تقریبا رشد یکسانی خواهند داشت؛ بنابراین معتقدم روند صعودی بازار سرمایه با همین شیب، تداوم نداشته و تعدیل (اصلاح) در این بازار، محتمل است.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه، تحت تاثیر نرخ ارز و نرخ تورم بوده و شاخص بورس ترکیبی از نوسانات نرخ ارز و تورم خواهد بود؛ احتمال خروج بخشی از نقدینگی از بازارسرمایه و حرکت به سوی سایر بازار‌ها وجود دارد؛ اما انتقال نقدینگی به سایر بازار‌ها لزوما به معنای افزایش شیب تورم نیست. به نظر می‌رسد به زودی شاهد خروج بخشی از نقدینگی از بازار سرمایه و ورود آن به بازار‌های مسکن، طلا و خودرو باشیم.

حق شناس در توصیه به سهامداران گفت: در روند‌های صعودی، همواره آخرین نفراتی که وارد آن بازار می‌شوند و اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند، با زیان مواجه می‌شوند؛ بنابراین اگر سرمایه‌گذاران جدیدالورود به قصد نوسان‌گیری، قصد ورود به بازارسرمایه را دارند بهتر است ریسک زیان را هم در نظر بگیرند و با احتیاط بیشتری اقدام به معامله کنند. البته هنوز در بازار سرمایه سهم‌هایی هستند که از رشد بازار جا مانده اند و برای سرمایه گذاری، جذاب هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتظارات ترسناک برخی سهامداران!

کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو به بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دلیل شنای بازار ایران بر خلاف جریان جهانی

آیا تبلیغ انتخابات بر تابلوی معاملات نصب می‌شود؛

رویای انتخاباتی زیر تابلوی بورس

مدیرعامل کارگزاری آگاه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"اصلاح‌بازار" در صورت جذاب‌شدن بازار‌های‌موازی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کهمدا و فاما از جاماندگان بورس هستند
موسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
های وب و تشتاد و ثفارس از جامانده های بازارند...............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
تحلیل شما اشتباه است اینده نشان خواهد داد هیچ پولی از بازار خارج نمی شود بلکه با شدت بیشتر به بازار خواهد امد و بازار های دیگر را وادار به کاهش قیمت خواهد کرد و بعد مدتی متوجه میشوند هر چه زود تر وارد بازار بورس شوند سود بسیار بیشتری می برند تا روی مسکن و طلا هایشان بنشینن و منتظر ان روزهای افسانهایی باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
بازار مسکن که طبق نظر کارشناسان این حوزه سال 99 رکود داره و دارن زیر قیمت عرضه میکنند که به رکود سال بعد نخورن...بازار سکه و ارز هم که نوسانش اتفاقا تاثیر مثبت بر روی بازار سهام داره و یه نگاه به چارت کلیه سهام تایید این مطلبه...و رکوردهای شاخص همش در دوره نابسامانی ارزی ثبت شده...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
بازار قطعا به روند رشد خود ادامه می دهد
به چند دلیل
1- ورود حجم بزرگی از نقدینگی که حالا حالاها قصد خروج ندارد
2- قیمت خیلی از سهام کمتر از یک دلار هست
3- تغییر نگرش مردم از بانک محوری به بورس محوری
و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
شسپا / شپنا / داراب/ شستان / ونیرو / بجهرم