بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

"غنیلی" جبران کرد

در هفته‌ای که گذشت رکوردشکنی‌های شاخص کل بیش از هر چیز مدیون سهم‌های بنیادی بود و ارزش معاملات در سطوح جالب توجهی قرار داشت. در این بین، "غنیلی" بخشی از زیان سنگین ۹ ماهه را جبران کرد و «دزهراوی» خود را در قعر جدول بازدهی دید.
کد خبر : ۲۰۴۱۷۵

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، هر چند نوسان داشت اما؛ باز هم رکوردشکن ظاهر شد و در مجموع، طی یک هفته بازدهی ۲ درصدی را در کارنامه دی ماه خود به ثبت رساند. در مجموع، طی دوره یک ماهه ۱۱ درصد و نسبت به دی ماه سال گذشته ۸۷ درصد رشد داشته است.

در این هفته، ۶۴ درصد نماد‌ها در مجموع خود را در ناحیه سبز بازدهی قرار دادند و ۳۶ درصد نماد‌ها متحمل زیان شدند.

بر اساس این گزارش، نماد «غنیلی» که زیانده‌ترین سهم در ۹ ماهه اول سال بود، در هفته جاری بخش قابل توجهی از زیان خود را جبران کرد و سهامداران خود را با رشد ۴۹ درصدی خوشحال کرد. «چفیبر» با ثبت بازدهی ۳۸ درصدی دومین سهم پربازده هفته لقب گرفت و «وآذر» در جایگاه سوم ایستاد.

در آن سوی معاملات، سهامداران «دزهراوی» بیشترین ضرر را متحمل شدند و ۱۱ درصد از ارزش سرمایه خود را از دست دادند. «ثنوسا» نیز دقیقا به همین میزان افت قیمت داشت و در کنار «دزهراوی» قرار گرفت و در رده بعدی، سهم «برکت» زیانده‌ترین هفته بود.

در میان صنایع، گروه «چاپ» به همراه «محصولات کامپیوتری» ۱۷ درصد بر رقم شاخص خود طی هفته‌ای که سپری شد، افزودند و بهترین صنعت هفته نام گرفتند. شاخص صنعت «محصولات چوبی» نیز ۱۶ درصد رشد کرد و جزو بهترین‌ها بود.

به دلیل رشد خوب قیمت‌ها در هفته اول دی ماه، فقط ۱۲ صنعت با افت شاخص مواجه شدند که در صدر این فهرست، گروه «مخابرات» قرار دارد. گروه‌های «استخراج نفت گاز جز اکتشاف» و «خرده فروشی» در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

پیش بینی بازار هفته آینده

با توجه به این که جلسه هیئت دولت در خصوص معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، خروج خبر خوش از پاستور می‌تواند محرک قوی برای رشد بیش از پیش بازار سرمایه باشد. علاوه بر این، بر عرصه بین المللی نیز تحولات مثبت در شرف وقوع هست که این نیز به همراه افزایش قیمت نفت و تا حدی نرخ دلار، اثرگذاری خوبی بر قیمت سهم‌ها دارد.

به طول کلی، انتظار می‌رود در هفته آینده نیز شاهد رکوردشکنی شاخص کل باشیم و کلیت بازار مسیر صعودی را در پیش گیرند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر