بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
با حفظ موقعیت سپرده ارزان جذب شد؛

استقبال گرم «وبصادر» از زمستان بانکی‌ها

در آذر ماه سال جاری تراز درآمدی «بانک صادرات» نسبت به ماه قبل از آن نشانه‌هایی از بهبود را نمایان کرد و با توجه به روند سال‌های گذشته، بوی بهبود به مشام می‌رسد.
کد خبر : ۲۰۴۵۷۲

استقبال گرم «وبصادر» از زمستان بانکی‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، «بانک صادرات» در آذر ماه یک هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات اعطایی درآمد شناسایی کرد که در مقایسه با آبان ماه، ۱۴۵ میلیارد تومان رشد نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، توانسته سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را کنترل کند و در چند ماه اخیر در یک سطح مشخص قرار گرفته است. این سرفصل هزینه‌ای در نهمین ماه از سال تفاوتی با ماه قبل از آن ندارد و با افزایش بسیار اندک به رقم یک هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال رسیده است.

استقبال گرم «وبصادر» از زمستان بانکی‌ها

اگر نگاهی کلی‌تر به تراز درآمدی "وبصادر" بیاندازیم متوجه بهبود عملیات بانکی در دوره‌های اخیر خوهیم شد.

استقبال گرم «وبصادر» از زمستان بانکی‌ها

همان‌طور که گفته شد تراز درآمدی «وبصادر» بهبود قابل توجهی داشته و از سوی دیگر، شاهد رکوردشکنی در جذب سپرده‌ها هستیم. در مدت سپری شده از سال جاری، این بانک با کنترل بهای تمام شده پول، موجب شد تا روند بهبود تراز درآمدی با شیب مناسبی ادامه یابد.

همان‌گونه که انتظار می‌رود گزارش عملکرد دوره ۶ ماهه «وبصادر» بهتر از گذشته بود و با توجه به تغییرات اخیر، احتمال می‌رود گزارش ۱۲ ماهه نیز در شرایط مطلوبی منتشر شود.

از همین رو، به نظر می‌رسد قیمت هر سهم «وبصادر» تا محدوده ۸۵ تومان رشد کند اما؛ برآورد می‌شود تا اوایل سال آینده، در نتیجه ارائه گزارش صورت‌های مالی مناسب و احتمالا افزایش سرمایه‌ای که نیمه اول سال ۹۹ اجرا خواهد شد، به قیمت‌هایی بیش از ۱۰۰ تومان افزایش یابد که در بازه زمانی ۶ ماهه بازدهی مناسبی ارزیابی می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

انتقاد سهامداران بدون مستند!

تأیید سود ۳ ریالی "بانک صادرات" توسط حسابرس؛

منابع ارزان "وبصادر" وزنه درآمد‌ها را سنگین‌تر کرد

از طریق پروژه "پیکاب" در شعبه‌های بانک صادرات رقم خورد؛

جذب ۵۰۰میلیاردتومان با ۷ هزارکدمعاملاتی

ارسال نظر