بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افت شاخص بورس مقطعی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افت شاخص بورس مقطعی بوده؛ باوجود اینکه در حال حاضر روند بازار سرمایه نوساناتی دارد، اما مسیر رو به رشدی را طی خواهد کرد.
کد خبر : ۲۰۵۵۰۳
نویسنده :
مینا علیزاده

افت شاخص بورس مقطعی است

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درخصوص وضعیت این روز‌های بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه در سال‌های اخیر مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی بوده که این واقعیت‌ها به سودآوری بنگاه‌ها و تغییر قیمت دارایی‌های پایه توجه می‌کنند.

وی افزود: این دو مساله باعث شد که بازار بورس به صورت کلی در یک سال اخیر رو به جلو در حرکت باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت ادامه داد: بازار سرمایه در مسیر حرکت خود همواره با اتفاقاتی که در حوزه‌های مختلف مانند مسائل سیاسی، امنیتی، منطقه‌ای و جهانی رخ می‌دهد مواجه بوده و به صورت مقطعی تحت تاثیر عوامل غیراقتصادی است.

پورابراهیمی در توصیه‌ای به سرمایه‌گذاران و فعالان بازارسرمایه بیان کرد: روند شاخص بورس از مولفه‌های اقتصادی مانند تغییر قیمت دارایی پایه تعدیل شده متناسب با نرخ ارز و سودآوری شرکت‌های صادراتی و ... تاثیر می‌پذیرد و افت کنونی مقطعی است.

وی در خصوص ارزیابی خود از شرایط کنونی بازار سرمایه تصریح کرد: افت شاخص بورس مقطعی بوده؛ باوجود اینکه در حال حاضر روند بازار سرمایه نوساناتی دارد، اما مسیر رو به رشدی را طی خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره وضعیت ارز نیز، گفت: بازار ارز در کنترل است و اقدامات بانک مرکزی نشان داد ظرفیت لازم برای مدیریت بازار ارز وجود دارد.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
حمایت مجلس و دولت برای رشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:
حمایت مجلس و دولت برای رشد
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛
روند خوشبینانه "بورس"
پای تابلوی معاملات؛
قیمت‌ها در مرز تعجب!
فروشندگان عجول و گل‌به‌خودی
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:
فروشندگان عجول و گل‌به‌خودی
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
صد البته اقای پروفسور اقتصادی ' وقتی پیکان مدل ۵۷ ده میلیون تومان باشه ' این افت فشار هم عادیه . واقعا ننگ بر شما باشد 'دلار ۳ هزار تومانی شده ۱۴ هزار تومان '
کیوان
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
سازمان بورس بازار بورس رو 4 روز تعطیل کنه..این کار رو که میتونه بکنه