بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جان دوباره بازار پس از تنش‌ها

تنش‌ها ادامه دار نیست، اگر خریدی صورت نمی‌پذیرد بهتر هست مانعی برای فروش ایجاد شود تا سقف فروش سنگین نشود و به این شکل از منفی شدن طولانی بازار جلوگیری شود.
کد خبر : ۲۰۵۶۸۲

جان دوباره بازار پس از تنش‌ها

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهمن پویا در خصوص تاثیر بازار سرمایه از رخدادهای اخیر به بورس‌نیوز اظهار کرد: اتفاقات چند روز گذشته تاثیر منفی بر بازار داشته و خریدی صورت نمی‌پذیرد و اگر پاسخ‌های نظامی، فراتر نرود تنش‌ها کمتر شده و بازار راه خود را پیدا می‌کند.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: بورس در حال حاضر سیاست‌های خاص خود را در پیش گرفته و دامنه تغییرات را ۲درصد کرده تا مانع از زیان سهامداران در کوتاه مدت شود اما؛ تا زمانی که شرایط ثابت نباشد، تنش‌های بالا نیز قابل پیش‌بینی نبوده و نمی توان در این رابطه نظری داد.

وی در رابطه با امکان تعطیلی موقت بورس عنوان کرد: تعطیل شدن موقت بورس بستگی به نظر مسئولان سازمان داشته و اگر سطح منفی بودن بازار بالا باشد و حجم معاملات کم و خریدی نیز صورت نپذیرد ممکن هست این اتفاق بیفتد و تبعات بدی نیز دارد و باید سیاست هایی اعمال شود تا بازار مثبت شود.

مدیرعامل کارگزاری بهمن پویا با اشاره به اینکه همه صنایع از شرایط فعلی متضرر خواهند شد و مردم به خرید طلا و ارز و سکه روی می‌آورند بیان کرد: افت بورس تقاضا را برای سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی تحریک می‌کند و به همین خاطر سازمان باید تسهیلاتی را ایجاد کند تا لطمه به بازار کمتر شود، با سیاست ۲درصدی که هدف آن جلوگیری حداکثری از افت سهام هست و این دلگرمی برای سهامداران ایجاد می‌کند و اگر مشمول زمان شود و تنش‌ها کمتر شود، بازار را به حالت عادی برمی‌گرداند و موجب فروکش شدن تب قیمت‌ها و جان گرفتن دوباره بازار خواهد شد

جزایری تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های بالقوه‌ای که بازار سرمایه دارد و اینکه تنش‌ها ادامه دار نیست، اگر خریدی صورت نمی‌پذیرد بهتر هست مانعی برای فروش ایجاد شود تا سقف فروش سنگین نشود و به این شکل از منفی شدن طولانی بازار جلوگیری شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قبای سبز بر دوش بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"بیمه سهام" راهکاری برای کاهش ریسک بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
این مثلا کارشناس نفرمودن چجوری مانع برای فروش ایجاد کنند!!
شهروند ساده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
بخدا خودشم نفهیمده چی گفته کارشناس :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
مبنای تجارت خرید وفروش آزاداست .صنعت با فرمایش رونق نمیگیرد .حقوقی ها حتی نتوانستند 2روز هم حمایت کنند.درفضای امنیتی ونظامی بازار شکل نمیگیرد.این تفکرات راه گشا نیست