بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
گرمای زمستان بر تن گرم «داروسازی اکسیر» می‌نشیند؛

«دلر» در اندیشه ۸۰۰۰ تایی

عملکرد «داروسازی اکسیر» در سال جاری از جهات مختلف بهتر از سال گذشته بوده و انتظار بر این است که زمستان گرمی را پشت سر بگذارد.
کد خبر : ۲۰۶۹۷۲

«دلر» در اندیشه ۸۰۰۰ تایی

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس‌نیوز، ۳ماهه سوم سال برای شرکت «داروسازی اکسیر» به مراتب بهتر از فصول دیگر سال سپری شد.

بر اساس گزارش عملکرد دوره ۹ماهه منتهی به آذر سال ۹۸، این شرکت موفق به تحقق ۴۶۶۷ریال سود برای هر سهم شد که رشد جالب توجه ۲۰۹درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از خود به معرض نمایش گذاشت.

در نگاه جزئی‌تر، «دلر» در فصل بهار ۵۴۱میلیارد ریال و در تابستان ۷۶۳میلیارد ریال سود خالص ساخت اما؛ پاییز گرمی‌تری داشت و ۷۹۶ میلیارد ریال سود به رگ‌های این داروساز تزریق شد.

بر پایه این گزارش، نکته جالب توجه آنجاست که در شرایط تحریم، مقدار صادرات نسبت به ۹ ماهه سال قبل ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

«دلر» در اندیشه ۸۰۰۰ تایی

با توجه به روند کنونی و با در نظر گرفتن رشد سنتی فروش دارو در فصل سرد سال، انتظار می‌رود زمستان این شرکت با درآمدی بهتر از گذشته به پایان برسد.

«دلر» در دوره ۹ ماهه سال جاری ۶۰۴۲ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرده و برآورد کرده طی ۳ ماهه پایانی سال نیز ۱۹۶۲ میلیارد ریال دیگر درآمدزایی داشته باشد. با توجه به این که علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، مقدار فروش ۵۷ درصد در مدت ذکر شده رشد داشته، ادامه روند صعودی کنونی بسیار محتمل است. بر این اساس، برآور‌های آبسیم حاکی از آن است که این داروساز توانایی تحقق درآمد‌هایی بیش از آن چه خود پیش بینی کرده دارد.

انتظار بر آن است «دلر» در پایان سال جاری حدود ۸۵۰۰میلیارد ریال درآمد فروش کسب کند و با توجه به حاشیه سود ۳۵درصدی در دوره ۹ماهه سال جاری، حدود ۲۹۰۰میلیارد ریال سود خالص کسب کند که به ازای هر سهم ۶۴۴۴ریال می‌شود.

البته در گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته، هیئت مدیره پیش بینی شناسایی ۷۶۲۵میلیارد ریال درآمد عملیاتی و ۲۵۰۰میلیارد ریال سود خالص را داشت.

در نظرسنجی آبسیم پلاس، ۴۶درصد در این سهم موضع خرید و ۵۴درصد موضع فروش را انتخاب کردند. در این سهم، از ابتدای سال جاری تا به امروز ۲۹هزار خریدار در مقابل ۲۳هزار فروشنده صف آرایی کرده‌اند.

حقوقی‌ها در این میان ۱۲میلیون سهم «دلر» را به حقیقی‌ها فروختند و خود برآیند خروج را در این سهم ترسیم کردند.

این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز بازدهی خیره کننده ۴۹۹درصدی را عاید سهامداران خود کرده است. بررسی روند قیمت سهام «دلر» نشان می‌دهد که در سال‌هایی که عزم رشد داشته، هموارد ارقام بالایی از بازدهی را به ثبت رسانده؛ در غیر این صورت در ناحیه سرخ زیان قرار گرفته است. در واقع، قیمت سهام این شرکت در سال‌های اخیر نوسان سینوسی بسیار شدید داشته و روند متعادل نداشته است. به عبارت بهتر، یا سود‌های کلان عاید سهامداران و همراهان خود کرده یا زیان تحمیل کرده است!

«دلر» در اندیشه ۸۰۰۰ تایی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی این شرکت داروسازی اعلام شد؛

افزایش سرمایه در اندیشه این داروساز

رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

داروسازان برندگان جنگ تحریم

ارسال نظر