بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
شیرینی بازدهی زیر زبان این شکلات‌ساز قدیمی؛

سهامداران «غمینو» پیش‌دستی کردند

علاوه بر راه اندازی خط تولید تافی و آبنبات مغزدار در مهر ماه سال جاری، «غمینو» با بحث تجدید ارزیابی قیمت‌های بالایی را برای سهام خود رقم زد.
کد خبر : ۲۰۶۷۹۸

سهامداران «غمینو» پیش‌دستی کردند

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، در سال جاری شرکت «صنایع غذایی مینو شرق» جزو اولین شرکت‌هایی بود که از سوی سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را دریافت کرد.

هیئت مدیره این شرکت در ۱۳ مهر ماه سال جاری پیشنهاد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به میزان ۲۱۷ درصد را ارئه کرد و سازمان بورس نیز تقریبا با همین میزان موافقت کرد.

از زمان انتشار گزارش هیئت مدیره بر روی کدال، این سهم تا به امروز بازدهی جالب توجه ۱۱۹ درصدی را به ثبت رساند. البته «غمینو» از ابتدای سال جاری تا به امروز صعودی یک نفس و پرشتاب داشت و بازدهی خیره کننده ۷۴۲ درصدی را برای سهامداران به ارمغان آورد.

سهامداران «غمینو» پیش‌دستی کردند

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید، رالی صعود قیمت سهام «غمینو» پیش از آن که گزارش هیئت مدیره در خصوص تجدید ارزیابی بر روی کدال بنشیند، شروع شده بود. در واقع، برخی سهامداران پیش از موعد از تجدید ارزیابی این شرکت خبر داشتند و متقاضی خرید آن شدند. به همین جهت، با انتشار گزارش آن و کسب سود مناسب اقدام به خروج کردند و به فاصله دو روز پس از گزارش هیئت مدیره، قیمت سهم با شیب تندی افت کرد.

در واقع، باز هم مشخص شد که کدال به گورستان اطلاعات مالی شبیه است و آخرین محلی است که گزارش شرکت‌ها در انظار سهامداران قرار می‌گیرد.

هر چند که از افت مقطعی، مجددا این سهم در فاز صعود قرار گرفت و خود را از قیمت‌های کمتر از ۱۵۰۰۰ ریال به بیش از ۳۵۰۰۰ ریال رساند.

در نظرسنجی چند روز پیش آبسیم پلاس در خصوص معاملات این سهم، ۵۵ درصد از سهامداران تمایل به خرید از خود نشان دادند و همچنان حکایت‌ها از میل بالای خرید «غمینو» روایت می‌کند.

در مجموع، در مدت سپری شده از سال جاری ۴۵ هزار خریدار در این نماد ظاهر شده‌اند و در مقابل، ۳۶ هزار فروشنده حضور داشته‌اند که این موضوع همانند نتیجه نظرسنجی نشان از نگاه خریدارانه سرمایه گذاران و سهامداران به «غمینو» است.

البته در این بین، حقوقی‌ها بیشتر میل به خروج از خود نشان داده‌اند و تاکنون بیش از ۱۱ میلیون سهم به سهامداران حقیقی واگذار کرده‌اند.

این شرکت در طی ۹ ماهه گذشته از سال جاری حدود ۹۷۶ میلیارد ریال درآمد فروش کسب کرد که نسبت به ۹ ماهه سال قبل ۸۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

«غمینو» در گزارش عملکرد ۶ ماهه مبلغ ۱۳۱۶ میلیارد ریال درآمد عملیاتی برای سال ۹۸ پیش بینی کرده بود که با گذشت ۳ فصل از سال جاری، ۷۴ درصد رقم پیش بینی شده را پوشش داد. بنابراین، به نظر می‌رسد برآورد‌های شرکت واقع‌بینانه باشد و توانایی تحقق رقم عنوان شده چندان دور از ذهن نیست. به این ترتیب، باید در انتظار جهش ۶۷ درصد مبلغ فروش در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد 3
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
تو رو به خدا کاری کنید
امروز که 5 اسفند 99 هست اول سال غمینو خریدیم حالا همش افت داره
اگه دین دارید کمک کنید
کاری به دولت نداشته باشید
دولت .... دزد هستن