بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کارشناس بازار مسکن در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"مسکن" شاید سال آتی

لوکوموتیو هر حرکتی، سازندگی بوده و ساخت‌و‌ساز به‌ویژه در مسکن شغل‌های متعددی را رونق می‌بخشد و جامعه کمتر دچار معضلات اجتماعی خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۷۶۷۳

بازار مسکن تکانی نخورده

در معاملات امروز بازارسرمایه در گروه "انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" شاهد حجم معاملات ۴۹۹ میلیونی بود و ارزش معاملات این گروه به ۳ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال رسید.

بر اساس حجم معاملات نماد‌هایی همچون "ثالوند" با ارزش معاملات ۶۳.۹ میلیارد تومان و رشد (۲.۳-) درصدی، "ثنوسا" با ارزش معاملات ۳۷.۸ میلیارد تومان و رشد ۲.۲۸درصدی، "ثاخت" با ارزش معاملات ۱۶ میلیارد تومانی و رشد ۰.۸درصدی جزو سرلیست‌های این گروه هستند.

محسن مقدس‌زاده کارشناس بازار مسکن با توجه به رکود در ساخت‌و‌ساز و اقبال سرمایه‌گذاران به گروه انبوه‌سازان در معاملات امروز بازار‌سرمایه به بورس‌نیوز گفت: سیاست‌های اتخاذ شده از سوی تصمیم‌گیران تاثیربسزایی در اقتصاد کشور داشته و کماکان ثبات به بدنه اقتصادی کشور تزریق نشده و باید فضای صلح، آرامش و ثبات اقتصادی به فضای کسب‌وکار کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: این فضای کسب‌وکار امروز درگیر انتخابات مجلس و حتی بحث ریاست‌جمهوری آمریکا نیز قرار گرفته و شاید بسیاری از مولفه‌های اقتصادی پس از شفاف‌شدن این موضوع‌ها، بتوانند به ثبات برسند؛ امیدواریم افق‌های روشن به روی کشور گشوده شود و چرخه فعالیت‌های اقتصادی به حرکت بیفتد زیرا لوکوموتیو هر حرکتی، سازندگی بوده و ساخت‌و‌ساز به‌ویژه در مسکن شغل‌های متعددی را رونق می‌بخشد و جامعه کمتر دچار معضلات اجتماعی خواهد شد.

مقدس‌زاده افزود: فضای کسب‌وکار کشور نیازمند آرامش بوده تا سرمایه‌گذاری در کشور رونق بگیرد زیرا هوش‌سرمایه از محیط‌های التهابی و پُر ریسک گریزان بوده و به‌راحتی وارد گود سرمایه‌گذاری در هیچ حوزه‌ای نمی‌شود

وی در ادامه عنوان کرد: مسکن نیازمند آن بوده که به راه خود ادامه دهد و نباید با سیاست‌های مقطعی مانع از حرکت مسکن شد و باید عرضه‌وتقاضا پیش‌روی بازار باشد نه آنکه مدیریت دستگاه‌های دولتی بخواهد در مقاطع فصلی سیاست دستوری را پیش بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: هیچ نویدی در خصوص بازار مسکن وجود ندارد اما؛ پیش‌بینی می‌شود سال آتی رونقی را در این بخش شاهد باشیم.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
یعنی گرون میشه؟؟؟