بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
قدرت‌نمایی تازه واردان در حضور بزرگان؛

معیاری جدید به خطوط تحلیلی اضافه شد

نتیجه نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اکثریت سهامداران اعتقاد به تداوم روند رو به رشد بازار سهام دارند و حال حاضر را زمان اصلاح شاخص کل و قیمت‌ها نمی‌دانند. شاید باید اندکی در عوامل تحلیلی تجدیدنظر کرد!
کد خبر : ۲۰۸۲۸۱

معیاری جدید به خطوط تحلیلی اضافه شد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، بازار سرمایه امروز دنده معکوس کشید و شاخص کل در حالی که با رشد حدود ۳۰۰۰ واحدی، تا میانه کانال ۴۳۰ هزار واحد در ساعات ابتدایی رشد کرده بود؛ در نهایت، با افت ۹۵۵ واحدی، به سطح ۴۲۶ هزار واحد تنزل یافت.

ارزش معاملات اندکی از ۶۰۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت و نشان داد همچنان نقدینگی در بازار سرمایه فوران می‌کند و مجال اصلاح شدید شاخص‌ها را نمی‌دهد.

با توجه به تحت تأثیر قرار گرفتن بازار‌های جهانی از وضعیت بحرانی این روز‌های چین، انتظار می‌رفت که بازار سرمایه کشور نیز جامه سرخ بر تن کند؛ از سوی دیگر، رشد شدید قیمت‌ها در مدت گذشته از سال جاری، نیاز به استراحت و اصلاح شاخص را به شدت بروز داده است.

در چنین شرایطی، از میان ۴۲۷۸ نفر شرکت‌کننده در نظرسنجی شب گذشته آبسیم پلاس، ۷۵ درصد اعتقاد به صعود شاخص کل در معاملات روز جاری داشتند و تنها ۲۵ درصد خود را با بازار‌های جهانی و بورس سایر کشور‌ها همراه کردند.

معیاری جدید به خطوط تحلیلی اضافه شد

به این ترتیب، می‌توان گفت که اکثریت سهامداران اعتقاد به تداوم روند رو به رشد بازار سهام دارند و حال حاضر را زمان اصلاح شاخص کل و قیمت‌ها نمی‌دانند.

هر چند که در معاملات امروز، بازار به کام ۷۵ درصدی‌ها نچرخید اما؛ همچنان جو امیدواری بر فضای تالار بورس حاکم است. حضور ۱.۲ میلیون نفری در عرضه اولیه "فروی" و فوران نقدینگی، قدرت سهامداران جدید و تازه وارد (که اغلب آن‌ها سواد مالی و بورسی چندانی ندارند) را به رخ قدیمی‌های بازار کشید و از این پس، در معیار‌ها و سنجه‌های تحلیلگران، باید تفکر و قدرت این سهامداران نیز مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آغازی قرمز و ادامه‌ای به رنگ حیات؛

شاخص‌کل بازگشت

چینش آجر‌های بازدهی این سهم همگام با پیشرفت پروژه؛

در «زنجان» چه می‌گذرد؟

سرایت جو خوشبینی به تالار معاملات؛

شاخص کل تا چه سطحی صعودی می‌کند؟

ارسال نظر