بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
سرایت جو خوشبینی به تالار معاملات؛

شاخص کل تا چه سطحی صعودی می‌کند؟

مدت‌ها است که تحلیل گران و کارشناسان بازار سرمایه سقف برای شاخص کل تعیین می‌کنند اما؛ هر بار این سطوح با قدرت شکسته می‌شود. نظرسنجی‌ها نیز از سرایت جو خوشبینی بین سهامداران حکایت می‌کند.
کد خبر : ۲۰۷۶۳۴

شاخص کل تا چه سطحی صعودی می‌کند؟

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، دماسنج بازار سرمایه در معاملات روز جاری به کانال ۴۲۲ هزار واحد رسید و همچنان یک نفس رو به صعود حرکت می‌کند. به این ترتیب، در سال ۹۸ بازدهی بازار سهام به ۱۳۷ درصد رسید که جالب توجه است.

در ابتدای هفته گذشته در خصوص وضعیت شاخص کل بورس تهران نظرسنجی انجام شد که طی آن، ۴۷ درصد از شرکت کنندگان اعتقاد داشتند که رقم شاخص کل به بیش از ۴۲۰ هزار واحد صعود خواهد کرد.

در این میان، ۴۵ درصد محدوده ۳۹۰ تا ۴۲۰ هزار واحد را متصور شدند اما؛ تنها میزان اندکی به افت شدید شاخص باور داشتند.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، فقط ۵ درصد از افراد، شاخص را بین ۳۶۰ تا ۳۹۰ هزار واحد می‌دیدند و ۳ درصد نیز سطوحی کمتر از ۳۶۰ هزار واحد را تصور کرده بودند.

شاخص کل تا چه سطحی صعودی می‌کند؟

شاخص کل هفته گذشته را در کانال ۴۱۱ هزار واحد به پایان رساند؛ بنابراین، نظر ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی آبسیم پلاس درست از آب درآمد و ۴۷ درصد نگاه بسیار خوش‌بینانه و ۸ درصد در حالت بی اعتمادی و بدبینی قرار داشتند.

اولین روز کاری هفته گذشته با جهش فوق العاده ۱۰ هزار واحدی شاخص آغاز شد و جو خوشبینی شدیدی را به بازار تزریق کرد. شاید همین موضوع عاملی شد تا اغلب سهامداران ارقامی بیش از ۴۲۰ هزار واحد را تصویرسازی کنند؛ هر چند که عبور از این رقم در معاملات هفته جاری رقم خورد.

در حالی که تمام تلاش‌ها برای عبور شاخص کل از سطح ۴۰۰ هزار واحد تا هفته‌های قبل از آن میسر نشده بود اما؛ در هفته گذشته از سقف ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد.

به نظر شما شاخص کل بورس تهران تا چه رقمی صعود می‌کند؟!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قدرت‌نمایی تازه واردان در حضور بزرگان؛

معیاری جدید به خطوط تحلیلی اضافه شد

بازاری بی پایه برای کسب سود؛

جاماندگان بازار سرمایه را بشناسید

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

سهامداری واجب‌تر از نان شب

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دلایلی برای تداوم رشد بازار سرمایه

ارسال نظر