بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
مدیرعامل کارگزاری آگاه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"اصلاح‌بازار" در صورت جذاب‌شدن بازار‌های‌موازی

درصورتی که بازارهای موازی بورس، جذاب شوند باید این امکان را متصور شد که برخی از فعالان جدید بورسی که سفته‌باز هستند از بازارسرمایه خارج شوند و این بازار با اصلاح همراه با توجه به اینکه برخی از فعالان بازار سفته‌باز هستند، ممکن است بازار اصلاحی را شاهد باشد و اگر بازار‌های موازی جذاب شوند احتمال خروج نقدینگی وجود خواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۹۲۰۶

اصلاح بازار در صورت جذاب شدن بازار‌های موازی

محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه در خصوص روند بازار به بورس‌نیوز اظهار کرد: روند بازار با توجه به نقدینگی موجود در آن متغیر هست مادامی که جریان نقدینگی وجود داشته باشد بازار روند مثبت خود را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت تورم و افزایش نرخ‌ها، شرکت‌هایی بوده که عملکرد مناسبی را از خود برجای گذاشته و دچار حباب قیمتی نشده‌ و همچنین از ارزش ذاتی خود فاصله نگرفته‌اند ضمن آنکه بسیاری از شرکت‌ها پایین‌تر از قیمت و ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند اما؛ از طرفی بر اساس پولی که وارد بازار سرمایه شده دچار حباب شده‌اند و از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به عرضه اولیه‌ها تصریح کرد: با توجه به تقاضایی که در بازار وجود دارد ورود هر شرکتی به بزرگ شدن بازار سرمایه و نگه‌داشتن منابع کمک می‌کند، شرکت‌هایی که تازه وارد هستند کوچک بوده و کمک زیادی به روند بازار نخواهند کرد، باید شرایط برای ورود شرکت‌های بزرگ فراهم شود.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در رابطه با خروج نقدینگی عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از فعالین بازار سفته باز هستند ممکن هست اصلاحی را شاهد باشیم و اگر بازار‌های موازی جذاب شوند احتمال خروج نقدینگی وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا تبلیغ انتخابات بر تابلوی معاملات نصب می‌شود؛

رویای انتخاباتی زیر تابلوی بورس

کارشناس بازار‌های مالی و مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سهم‌های جامانده جذاب برای سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

پارک "خودرویی‌ها" در ورودی بانکی‌های بورس

ارسال نظر