بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نوسان و نقدینگی پُرحجم در انتظار بازار

سازمان بورس می‌تواند از طریق افزایش سرمایه‌های نقدی، نقدینگی را حفظ کرده تا بازار اولیه و تامین مالی بنگاه‌ها از این طریق تقویت شود.
کد خبر : ۲۰۹۷۲۸

نوسان و نقدینگی پرحجم در انتظار بازار
حامد فلاح جوشقانی کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند رشد بازار سرمایه در هفته آتی به بورس‌نیوز گفت: روندی که طی دو هفته گذشته شاهد آن بودیم با نوسان مواجه خواهد بود و برخی از سهم‌ها مانند خودرویی‌ها و بانکی‌ها اصلاح خواهند داشت، با توجه به اینکه تقریبا قیمت‌های جهانی به ثبات رسیده است.

وی ادامه داد: بازار ارز، فلزات اساسی و نرخ‌های بورس کالا در داخل افزایش یافته، بازار پرحجم و نوسانی خواهد بود و جریان نقدینگی بالا برخی از سهم‌های کم ارزش را با رشد مواجه کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: عرضه اولیه‌هایی که به بازار آمده کوچک هستند و تاثیری بر بازار نخواهند داشت، اما این عرضه اولیه‌ها برای بازار لازم هست و سازمان باید باید شرکت‌هایی که در دست پذیرش دارند را عرضه اولیه کنند. در شرایط فعلی بازار، می‌بایست دولت عرضه‌های بیشتری انجام دهد و etf‌ای که قصد دارد وارد بازار کند را سریع‌تر واگذار کند.

فلاح جوشقانی در ایان خاطرنشان کرد: سازمان بورس می‌تواند از طریق افزایش سرمایه‌های نقدی، روند نقدینگی را حفظ کرده تا بازار اولیه و تامین مالی بنگاه‌ها از این طریق تقویت شود. هربازاری را عوامل بنیادی مانند تورم تحریم رکود در بازار‌های دیگر و.. تقویت می‌کند و موجب صعودی شدن روند آن می‌شود و جریان نقدینگی نیز آن را تقویت خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

عرضه‌هایی با طعم اصلاح بازار / از حجم معاملات کاسته نشد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

بوی رکود اقتصادی با نوسانات نفت به مشام می‌رسد

ارسال نظر