بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سهامداران سبد سهام را فراموش نکنند

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: رویکرد بازار صعودی خواهد بود اما؛ انتظار رشد شتابان تا پایان سال نمی‌رود.
کد خبر : ۲۱۰۰۷۴

بازدهی ۱۵۰ درصدی بازار سرمایه

فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص روند بازار سرمایه طی هفته جاری به بورس‌نیوز اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌ها در پایان سال به جهت تامین مالی برای پرداخت حقوق، پاداش و ... از بازار سرمایه استفاده می‌کنند و میزان عرضه نسبت به تقاضا افزایش داشته اما؛ هجوم نقدینگی موجب رشد بیش از حد تصور شاخص شد و محور اولیه تغییرات و اصلاح قیمت در جهت مثبت است.

وی نکاتی را در توصیه به فعالان بازار یادآور شد و افزود: استفاده از پس‌انداز‌های غیرقابل بازگشت در بازه‌های زمانی یک‌سال به بالا و تامین مالی کوتاه‌مدت و فروش دارایی شخصی به منظور سرمایه‌گذاری در بورس به هیچ عنوان مناسب نیست و رفتار‌های اقتصادی می‌بایست تحلیل کارشناسی داشته باشند، افراد باید برای سرمایه‌گذاری تحت آموزش باشند و بازه زمانی مدنظرشان بلندمدت باشد و همچنین سبد سهام تشکیل دهند تا هرازگاهی که نوسان در قیمت صنایع و پورتفوی اتفاق افتاد بیش از اندازه متضرر نشوند.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: رویکرد بازار صعودی خواهد بود اما؛ انتظار رشد شتابان تا پایان سال نمی‌رود، بازار در چند ماه اخیر بیش از ۱۵۰ درصد بازدهی داشته، این میزان از نقدینگی بایستی سامان دهی شود و مسئولین باید به فکر استفاده از ظرفیت موجود باشند.

آقابزرگی تصریح کرد: آمادگی تشکیلاتی سازمان بورس و فرابورس برای پذیرش شرکت ها، اولویت دادن به افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل مطالبات و آورده نقدی و حتی افزایش سرمایه از طریق اخذ سهام، انتشار اوراق با محوریت تامین مالی بخش خصوصی می‌تواند با اولویت قرار گرفتن موجب جذب نقدینگی و به کارگیری این منابع در جهت تجهیز منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی باشد.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر نسبت‌های تامین مالی بازار اولیه نسبت به بازار ثانویه چندان مطلوب نیست حتی نسبت به سنوات گذشته رو به کاهش بوده، با این تمهیدات روند بازار با توجه به رشدی که از آذر ماه تا این لحظه داشته ایم به همین صورت شتابان نخواهد بود و همزمان با اصلاح قیمت رشد نسبی شاخص را شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

جنس بازی در "بورس" عوض شد!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

واگذاری‌های نمادین و فرمالیته بانکی‌ها

ارسال نظر