بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
«ویتانا» بر مدار صعود می‌چرخد؛

بیسکوئیت‌های «غویتا» در کانال چین

پس از تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت «ویتانا» سودآوری فاز صعودی شدیدی به خود گرفت و برنامه‌ها از تداوم این روند حکایت می‌کند.
کد خبر : ۲۱۰۴۳۴

بیسکوئیت‌های «غویتا» در کانال چین

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «ویتانا» با تغییرات مدیریتی، در چند سال اخیر متحول شد و روند سودآوری فاز صعود به خود گرفت.

این شرکت در سال ۹۵ تصمیم گرفت سال مالی خود را از اسفند ماه به آذر ماه تغییر دهد؛ به همین جهت، سال مالی ۹۵ دوره ۹ ماهه دارد. با همه این اوصاف، سود شناسایی شده در این دوره به مراتب بیشتر از سود خالص دوره ۱۲ ماهه سال ۹۴ بود. در ادامه نیز شتاب سودسازی «ویتانا» بیش از قبل شد و در سال مالی ۹۸ با جهش ۱۳۶ درصدی، ۷۶۵ میلیارد ریال سود خالص به ثبت رساند.

بیسکوئیت‌های «غویتا» در کانال چین

رشد سودآوری این شرکت بیسکوئیت‌ساز به کام سهامداران نیز نشسته و در مجامع سال‌های گذشته، سود مطلوبی به جیب سرمایه‌گذاران و سهامداران نشست. در مجمع عمومی سالیانه دوره مالی ۹۸ که چند روز پیش برگزار شد، ۴۳ درصد سود محقق شده به عنوان سود نقدی تعیین شد. در مجمع سال ۹۷ به جهت انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته، تقسیم سود اندک انجام گرفت.

بیسکوئیت‌های «غویتا» در کانال چین

یکی از مواردی که در خصوص سودآوری این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، طرح توسعه کاسپین است. «ویتانا» در طرح توسعه، قصد احداث چهار کارخانه عظیم تولیدی بیسکوئیت، ویفر، شکلات و غذای کودک را دارد. کارخانه بیسکوئیت در مرحله بهره‌برداری است و خطوط جدید در حال نصب و راه‌اندازی است.
در ادامه، بهره‌برداری از پروژه‌های ویتانا ۱ و ۲ واقع در کاسپین قزوین در دستور کار مدیریت شرکت قرار دارد. لازم به ذکر است که ۶ خط بیسکوئیت در کاسپین هم اکنون در حال فعالیت است.

یکی از مزیت‌ها پروژه کاسپین این است که در زمانی این طرح عملیاتی شد که نرخ ارز در قیمت‌های کنونی نبود و در واقع، با ارز ارزان تامین مالی شد.

از طرفی، میزان صادرات «غویتا» در سال مالی ۹۸ رشد مناسبی نسبت به سال قبل از آن داشت؛ در سال مالی ۹۷ فقط ۱۳۸۹ تن انواع بیسکوئیت به ارزش ۶۸ میلیارد ریال صادر شد که این رقم در سال مالی ۹۸ به ۳۵۶۲ تن محصول به مبلغ ۵۵۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

به دلیل تقاضای بالای محصولات تولیدی در منطقه از جمله عراق، لبنان و حتی چین، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۵ درصد از فروش کل «غویتا» از محل صادرات تأمین شود.

در مجموع، با توجه به طرح توسعه «ویتانا» و همچنین، برنامه ریزی جهت تولید و فروش بیشتر محصولات با تنوع‌دهی به چرخه تولید، انتظار می‌رود سودآوری شرکت همچنان بر مدار صعود بچرخد و در سال مالی ۹۹ نیز باز هم شاهد رشد درآمد‌ها و حاشیه سود باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۱.۲۲۳ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب شد؛

رشد ۸۶ درصدی سودآوری "غویتا"

نمودار‌هایی که صعودی ماندند؛

بهمن ۴۰۸ میلیارد ریالی در «غویتا»

در صورت موافقت سازمان بورس اجرایی می‌شود؛

"حکشتی‌" سوار بر امواج افزایش سرمایه

ارسال نظر