بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
گرمای «تاپکیش» در سرمای زمستان؛

این شرکت در روز‌های کرونایی درآمدزایی کرد

در روز‌هایی که بازار‌های کشور به سبب بحران کروناویروس به خواب رفته‌اند و درآمدزایی شرکت‌ها با چالش مواجه شده، «تاپکیش» بر مدار همیشگی خود سیر می‌کند و چندان اجازه افت درآمد‌ها را نداد.
کد خبر : ۲۱۴۴۰۳

این شرکت در روز‌های کرونایی درآمدزایی کرد.

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «تجارت الکترونیک پارسیان کیش» دارای سال مالی منتهی به آذر ماه است و در سال مالی ۹۸ موفق به شناسایی ۱۰۰۵ ریال سود به ازای هر سهم شد که نسبت به سال مالی قبل از آن، رشد ۱۶۷ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.

این شرکت در تازه‌ترین گزارش خود، درآمد‌های فصل اول سال مالی ۹۹ را اعلام کرد. بر اساس گزارش عملکرد اسفند ماه سال ۹۸، «تاپکیش» ۱۱۸۹ میلیارد ریال در فصل زمستان درآمدزایی کرده است. این رقم معادل ۳۰ درصد از کل درآمد‌های سال مالی قبل است.

بیشترین درآمد حاصل شده از محل فروش دستگاه کارتخوان بوده و فروش قطعات نیز دیگر محل درآمدی مهم این شرکت تلقی می‌شود.

در صورتی که حاشیه سود ۱۰ درصدی سال مالی ۹۸ را به سال مالی ۹۹ تعمیم دهیم، انتظار می‌رود «تاپکیش» در ۳ ماهه نخست سال مالی خود به سود خالص ۱۲۰ میلیارد ریالی نزدیک شده باشد که به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال می‌شود.

لازم به ذکر است که تعطیلی بسیاری از بازار‌ها و کاهش مراودات مالی در عرصه اقتصاد در نتیجه بحران کروناویروس، موجب شده تا درامد بسیاری از شرکت‌ها با کاهش مواجه شود. با همه این اوصاف، با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد، این بحران اثر کمی بر درآمدزایی این شرکت داشته و چه بسا پس از رفع این بحران و در روز‌های پساکرونا شاهد جبران این کاستی‌ها باشیم.

این شرکت در آخرین روز‌های سال ۹۸ به صورت رگباری خبر از انعقاد قرارداد‌های مهم داد. بر اساس شفاف سازی‌های صورت گرفته، طی سه قرارداد مجزا، فروش پین پد در مجموع به میزان ۲۲۵۰۰ عدد با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان منعقد کرد. در قراردادی دیگر با همین شرکت، فروش ۴۰۰۰۰ دستگاه کارتخوان به امضای طرفین رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر