بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
وقوع پیش بینی‌ها در نظرسنجی؛

سهامداران به بورس نگاه روشنی دارند

این روز‌ها که تابلوی معاملات بازار سرمایه اعداد و ارقام سنگینی را به نمایش می‌گذارد و هر روز شاهد رکوردشکنی تازه از شاخص کل هستیم، باز هم اغلب سهامداران معتقد به تداوم روند صعودی قیمت‌ها هستند.
کد خبر : ۲۱۵۳۴۱

سهامداران به بورس نگاه روشنی دارند

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، در ابتدای هفته جاری از سهامداران در خصوص پیش بینی‌شان از روند شاخص کل نظرسنجی انجام گرفت که طی آن، ۸۹ درصد از ۴۱۷۵ نفر شرکت کننده در نظرسنجی، اعتقاد داشتند که شاخص کل بورس تهران روند صعودی را در پیش می‌گیرد و فقط ۱۱ درصد برآورد افت رقم شاخص را داشتند.

سهامداران به بورس نگاه روشنی دارند

آخرین روز کاری هفته جاری با رشد بیش از ۱۳۶۰۰ واحدی به کانال ۵۹۷ هزار واحد صعود کرد و رکورد دیگری از خود برجای گذاشت. این در حالی است که هفته گذشته را در کانال ۵۴۷ هزار واحد به پایان رسانده بود. بنابراین، در هفته‌ای که سپری شد شاخص کل بازدهی ۹ درصدی را در کارنامه سومین هفته از سال ۹۹ به ثبت رساند.

به این ترتیب، پیش بینی ۸۹ درصد از سهامداران و مخاطبان آبسیم پلاس درست از آب در آمد و کام بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه شیرین شد.

به طور کلی از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز دماسنج بازار سرمایه افزایش ۱۶ درصدی داشته و از بازدهی ۶.۵ درصدی مدت مشابه سال ۹۸ عملکرد به مراتب بهتری به نمایش گذاشته است.

در این هفته بازار سرمایه میزبان «صبا» بود و عرضه اولیه آن پایان بخش معاملات بود. نکته جالب توجه در این روز‌ها حجم بسیار بالای نقدینگی موجود در بازار است؛ به طوری که در معاملات آخرین روز هفته ارزش معاملات خرد بازار سهام از رقم ۸ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان فراتر رفت و رکوردی در زمینه ارزش معاملات آخر هفته به ثبت رساند.

به نظر شما سهامدار عزیز، روند صعودی قیمت‌ها تا کجا ادامه می‌یابد؟ برای هفته بعد نیز روند صعودی پیش بینی می‌کنید یا نزولی؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
پای تابلوی معاملات؛

تکرار تقاضا در «پترول»

سهم بالای دو قلو‌های معدنی در سبد این شرکت؛

در پرتفوی «ومعادن» چه خبر است؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
جواد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
به نظرم امسال سال غذایی ها و دارویی هاست
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
صعودی...من پیشنهاد میکنم تونستید تو سبدهای سهامتان ذوب هم داشته باشید میگن به زودی تا 800 خواهد رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
بازار سهام و قیمتهای سهام های بنیادی بسیار پایین است