بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کرونا به جان شرکت‌های PSP افتاد؛

فرکانس سود روی موبایل‌های «سپ» و «آپ»

روز‌هایی را سپری می‌کنیم که قرار بود جزو روز‌های پردرآمد برخی مشاغل باشد اما؛ در چنین شرایطی نیز بستر موبایل راه را برای شرکت‌هایی همچون رتاپ، سپ، پرداخت و آپ باز گذاشته است.
کد خبر : ۲۱۵۵۲۱

فرکانس سود روی موبایل‌های «سپ» و «آپ»

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در میان شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه رکیش، رتاپ، سپ، پرداخت و آپ از جمله شرکت‌هایی هستند که از محل تراکنش‌های شاپرک کسب می‌کنند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، هر چند که تعداد تراکنش‌های شاپرک در اسفند ماه سال ۹۸ کاهش داشته اما؛ ارزش تراکنش‌ها با رشد همراه شده است.

فرکانس سود روی موبایل‌های «سپ» و «آپ»

شیوع کروناویروس موجب شد تا تعداد و مبلغ تراکنش‌ها از ابزار‌های پذیرش اینترنتی و فروشگاهی کاهش یابد و در مقابل، با رونق گرفتن کسب و کار‌های اینترنتی در این روزها، مبلغ تراکنش از ابزار موبایلی افزایش یابد.
ارزش تراکنش‌ها در اسفند ماه نسبت به بهمن ماه سال ۹۸ حدود ۱.۲ درصد رشد داشته و در مقایسه با اسفند ماه سال ۹۷ افزایش ۱۱.۶ درصدی داشته است.

به سبب تورم، مبلغ تراکنش‌ها بیش از تعداد تراکنش‌ها رشد کرده است و از آن جایی که تعداد استفاده کنندگان از سیستم‌های پرداخت کارت، موبایل و اینترنتی رو به افزایش است، درآمد محقق شده شرکت‌های PSP با شیب تند رو به افزایش است.

در این میان، بحران کرونا کمک شایانی به شرکت‌هایی همچون رکیش، رتاپ، سپ، پرداخت و آپ در کسب درآمد بیشتر کرده است. بدین صورت که با خانه نشینی مردم و افزایش خرید‌های اینترنتی، تعداد افراد استفاده کننده از خدمات PSP بالا رفته و هر شخص با هر سنی مجبور به استفاده از بستر اینترنت در پرداخت‌های خود شده است.

بحران کرونا موجب شده تا بدون افزایش هزینه، تعداد تراکنش‌ها بیشتر شود و انتظار می‌رود حاشیه سود این شرکت افزایش یابد.

در آن سوی داستان کرونا، شرکت‌های PSP امید داشتند تا مطابق هر سال، از بازار شب عید نهایت استفاده را ببرند و بخشی از خسارت ناشی از قطع چند روزه اینترنت در آبان ماه را جبران کنند اما؛ شیوع کروناویروس تمام معادلات را بر هم زد.

با شیوع کروناویروس، سفارش از رستوران‌ها به حداقل رسید و آمار‌ها نشان می‌دهد که سفارش آنلاین غذا ۷۰ درصد کاهش یافته است و استارت‌آپی همچون چیلیوری ناچار به پایین کشیدن کرکره خود شد.

در چنین شرایطی، هر چند که دیگر از کارتخوان‌های فروشگاهی سودی نصیب شرکت‌ها نمی‌شود اما؛ درآمد ناشی از ابزار‌های موبایلی رشد کرده و انتظار می‌رود حاشیه سود شرکت‌های مذکور بهبود یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شبکه پرداخت در اختیار «وبملت»؛

«آپ» قافیه شعر «پرداخت» شد

پرداخت سنگین شاپرک در جیب این شرکت؛

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

تراکنش‌های موبایلی آپ در آذر ۹۸ افزایش یافت؛

«آپ» رهبر بازار پرداخت موبایلی و اینترنتی کشور

قطعی اینترنت گریبان "PSP"ها را گرفت

"پرداخت" سنگین "تاپکیش" از یک اتفاق

ارسال نظر