بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
در بازار امروز به نظر می‌رسد که همچنان در ساعات ابتدایی بازار شاهد افزایش عرضه‌ها با توجه به نزدیکی عرضه اولیه شستا خواهیم بود.
کد خبر : ۲۱۵۷۲۲

تابلویی عاری از کشندسرخ

به گزارش بورس‌نیوز، در جریان معاملات دیروز شاهد کاهش روند رشد شاخص کل بودیم و در بسیاری از نماد‌های بازار شاهد روند منفی قیمت‌ها بودیم. نزدیک شدن به عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی منجر به افزایش فشار فروش در بازار شده است. به نظر می‌رسد که عرضه اولیه سهام این شرکت نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز داشته باشد.

دیروز شاهد افزایش کمتر از ۱.۳۰۰ واحد شاخص کل و رسیدن آن به ۶۲۴ هزار و ۵۲۷ واحد بودیم. شاخص هم وزن نیز با با ۷۶ واحد کاهش و معادل ۰.۰۳ درصدی به ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ واحد تنزل یافت.

ارزش معاملات نیز به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسید که در سطح بالایی باقی ماند.

بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل نماد‌های کگل، تاپیکو، کچاد و حکشتی داشتند و از سوی دیگر بیشترین اثر منفی نیز مربوط به نماد‌های شتران و پارسان بوده است.

اخبار سیاسی و اقتصادی
در خبری در حوزه کلان اقتصادی، معاون اول رئیس جمهور از معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد خواست موضوع درخواست اتاق بازرگانی برای تمدید مهلت اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال ۹۸ اشخاص حقوقی را با نظر مساعد بررسی کند تا مشکل حل شود.

در خبری دیگر، وزارت امور اقتصادی و دارایی روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در جلسه روز شنبه شورای عالی بورس، علاوه بر تغییر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقررات وضع شده از سوی هیات مدیره این سازمان که در ۲۰ فروردین ماه جاری در خصوص اصلاح زیر ساخت‌های بازار سرمایه وضع شده بود، تعلیق شد.

بر اساس این گزارش، متاسفانه برخی رسانه‌های عمومی، تعلیق این مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار را به اشتباه به عنوان تعلیق واگذاری عرضه اولیه‌های بنگاه‌های دولتی از سوی شورای عالی بورس منعکس کردند.

اما همانگونه که در اظهارات وزیر اقتصاد تصریح شده است، عرضه اولیه سهام بنگاه‌های دولتی در بورس بر اساس دستور رییس جمهوری به طور جدی در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دارد.
در بازار‌های جهانی شاهد منفی شدن روند قیمت‌ها در بورس‌های جهانی بودیم. شاخص داوجونز و اس اند پی در زمان تنظیم این گزارش با کاهش بیش از ۲ درصدی همراه بودند. با این حال، قیمت نفت رشد اندکی را تجربه کرد و با ۱.۳ درصد افزایش به ۲۳ دلار به ازای هر بشکه رسید.

قیمت طلا نیز روند صعودی خود را ادامه داد و با ۰.۵ درصد افزایش به ۱.۷۶۲ دلار در هر اونس افزایش یافت.

در خبری از حوزه نفت، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کاهش عرضه که از سوی گروه اوپک پلاس انجام خواهد گرفت به دلیل کاهش تولید بالاتری که از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت انجام می‌گیرد، به ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. عربستان سعودی در آوریل ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود که بسیار بالاتر از سطح تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز تحت پیمان محدودیت عرضه قبلی اوپک پلاس بود. در پیمان جدید کاهش تولید، سطح تولیدی که به عنوان مبنا برای عربستان سعودی حساب می‌شود، همان ۱۱ میلیون بشکه در روز قبلی خواهد بود.

به این ترتیب تولید این کشور حدود ۳.۸ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش تولید نفت واقعی از سوی کویت و امارات متحده عربی هم بسیار بالاتر از میزان توافق شده خواهد بود.

بازار امروز
در بازار امروز به نظر می‌رسد که همچنان در ساعات ابتدایی بازار شاهد افزایش عرضه‌ها با توجه به نزدیکی عرضه اولیه شستا خواهیم بود. با این حال به نظر نمی‌رسد که منفی شدن شاخص مدت زمان زیادی به طول بیانجامد و افزایش قیمت‌ها در ساعات میانی و انتهایی بازار دور از انتظار نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
اصلا با این وضعیتی که هسته معاملات داره و عملا همه روز نصف بازار مردم از قیمتها و وضعیت سفارشان اطلاعی ندارند اونهم بدلیل هنگ بودن هسته چه اصراری بر ورود شرکتهای بزرگی همچون شستا و صبا و آریا هستش...مگه هسته کشش بیشتر شدن حجم معاملات را داره که واسه ورود شرکتها به بورس مسابقه گذاشتن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
لطفا فکری به حال خسته هسته معاملات بشه..الان بزرکترین ریسک بازارشده هسته معاملات