بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
حجم سپرده‌های "وبصادر" ۳میلیون میلیارد ریالی خواهد شد؛

عرضه گروه مالی سپهر صادرات تا پایان بهار

بانک صادرات قصد دارد سهام این شرکت را در بازار بورس عرضه نماید و بر اساس اطلاعات ارائه شده، انتظار می‌رود که سهام شرکت گروه مالی سپهر صادرات تا پایان فصل جاری در بازار بورس عرضه شود.
کد خبر : ۲۱۷۱۱۵

عرضه گروه مالی سپهر صادرات تا پایان بهار در بورس

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه بانک صادرات، این بانک در فروردین ماه سال جاری موفق به کسب درآمد تسهیلات ۱۳ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریالی شده است.

با توجه به پرداخت ۱۳ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال سود تسهیلات مشاهده می‌نماییم که تقریبا معادل سود تسهیلات، هزینه سود سپرده به سپرده‌گذاران پرداخت شده است.

این تراز در ماه گذشته معادل ۱۰۰ میلیارد ریال منفی بود و مشاهده می‌شود که بانک در حال کاهش تراز منفی خود است.

به نظر می‌رسد که با ایجاد سقف نرخ سود سپرده و افزایش نظارت‌های بانک مرکزی، شاهد کاهش بیشتر هزینه سود سپرده بانک‌ها و بهبود تراز آن‌ها باشیم.

لازم به ذکر است که در سال گذشته علیرغم کسب ۱۴۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال درآمد تسهیلات، شاهد پرداخت بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد ریال سود سپرده بودیم و تراز بانک در این بخش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال منفی بود.

عرضه گروه مالی سپهر صادرات تا پایان بهار در بورس

همچنین با توجه به رشد ۵۰ درصدی قیمت سهام بانک، شاهد ارائه کنفرانس اطلاع رسانی توسط آن بودیم که اهم نکات مطرح شده در ادامه ارائه می‌گردد:

•سود خالص پیش بینی شده شرکت گروه مالی سپهر صادرات در سال ۱۳۹۸ به میزان ۵ هزار میلیارد ریال برآورد می‌گردد.
لازم به ذکر است سود خالص این شرکت در سال ۹۷ کمتر از ۱.۷۰۰ میلیارد ریال بوده و شاهد سه برابر شدن سودآوری آن در سال ۹۸ هستیم.
همچنین، بانک صادرات قصد دارد سهام این شرکت را در بورس عرضه نماید و بر اساس اطلاعات ارائه شده، انتظار می‌رود که سهام شرکت گروه مالی سپهر صادرات تا پایان فصل جاری در بازار بورس عرضه شود.

•حجم کل تسهیلات اعطایی به اشخاص غیردولتی تا پایان سال جاری به میزان ۱.۹۶۰هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود؛ بانک صادرات انتظار دارد که میزان سپرده‌های دریافت شده توسط این بانک تا پایان امسال به رقم جالب توجه ۳میلیون میلیارد ریال برسد.

• خالص دارایی‌های ارزی بانک در حال حاضر معادل ۱۲۶ میلیون دلار مثبت است.

•میزان مطالبات از شرکت برق و انرژی سپهر بابت فروش اقساطی نیروگاه قائم معادل ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که ضامن این تسهیلات شرکت سرمایه گذاری خوارزمی است.
همچنین تاکنون مبلغ ۵.۰۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات بازپرداخت شده است و مذاکرات در خصوص دریافت مابقی مبالغ نیز در جریان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر