بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به اهالی‌ای که پای جوی پاستور نشسته‌اند و می‌گویند وزیر اعظم، بنداز در جوی "بورس" تا مردم کام‌روا شوند.
کد خبر : ۲۱۷۴۳۳

آدرس پاستور از

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که همانند دربی‌ها که از شب گذشته پشت درب استادیوم در صف می‌نشستند تا ۱۰۰ هزار سکوی سابق را پُر کنند، این‌روز‌ها بازارسرمایه شاهد صف‌نشینی در دفاتر پیشخوان و کارگزاری‌ها بوده چراکه طبق آمار‌ها روزانه به‌اندازه یک استادیوم آزادی، روزانه مهمان تازه‌وارد دارد.
از سوی دیگر، گویا شرکت‌های بازارسرمایه در ماه‌رمضان نمی‌خواهند دل به عمق بیشتر دهند و این قشر تازه‌ورود را هر روز به هوای ثبت‌سفارش تا فردا صبح تشنه نگه می‌دارند اما؛ هیچ که هیچ چراکه عرضه‌ای از سوی حقوقی‌های بازار صورت نمی‌گیرد که اهالی تالار بورس سورپرایز شوند.
شاید شورای عالی بورس یا خود سازمان باید دست‌به‌کار شوند تا آنکه عمق بازار نسبت به ورود این حجم نقدینگی افزایش یابد تا این سرمایه‌ها "بورس‌زده" نشوند و دوباره بازار‌های موازی دیگر را انتخاب نکنند.

یک قرون در جیب سهامدار ۱۰ میلیون در جیب دلال
حکایت غریبی بوده این روز‌های بازار خودروی کشور، چراکه طی این روز‌ها که همه اهالی بازار‌های موازی در صف خرید سهام قفل شده‌اند اما؛ بازار این روز‌های خودرو تمام سد‌ها و شوک‌های قیمتی را شکانده و توانسته زیر سایه بورس، با رشد قیمت در نزدیکی تالار سعادت‌آباد پارک کند؛ وقتی دلالان برای حذف شورای رقابت، گودبای پارتی گرفتند و شام دادند، باید دولت به فکر این روزها را می‌کرد، البته دولت دلش به واگذار‌ها گرم است.

چوب حراج دولت حتی به ...
گویا مزه واگذاری‌ها چنان زیر زبان اهالی پاستور مزه کرده که پیک دیگری را به باب‌همایون فرستاده که بازهم "بفروشید"!
اینبار گفته‌اند که «بورس املاک» و تصور بر آن بود که شاید املاک کشور زیر چتر بورس آیند و پس از آن مالیاتی بر خانه‌های خالی بکوبند تا این رشد حبابی املاک متوقف شوند اما؛ گویا پاسخ به این تفکر و تصور و شاید هم خیال، یک نیشخند بیشتر نیست بلکه دولت قصد داشته املاک مازاد خود را از طریق بورس مستقل املاک واگذاری کند.
با این همه واگذاری و دیدن بُعد جدید واگذاری‌های دولت زیر سیطره این روز‌های نام بورس بر بازار‌های سرمایه‌ای، این سوال پیش می‌آید که دولت پس از فروش فرش زیر پای خود، آیا دولت قصد فروش پاستور را هم می‌کند یا خیر؟

معجزات بهارستان یا ...

هنوز معجزات این بهارستان تمام نشده، اهالی دوره یازدهم دو آس رو کرده‌اند، پس از نماینده تفرش گویا یکی دیگر از نماینده‌ها از دیار زاینده‌رود این روزها در پی مدارکی قابل قبول از وزارت علوم می‌گردد، شاید دومینویی در راه است...

مرسی از کارگزاری‌ها

بستر‌های کارگزاری‌های گردن کلفت بازار که این روز‌ها خوش خوشان آن‌ها از پس کارمزد است، با ناز و اشوه مختص به خودشان، سهامدار از همه جا بی خبر را با شکم سیری مفرط و‌مشابه مدیران اداره بایگانی سازمان‌های دهه شصتی روانه خانه می‌کنند و می‌گویند: نمی‌شود، برید هفته بعد بیایید؛ مرسی؛ اه
جالب اینکه این کارگزاری‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل معاملات بازار از مجموع ۱۰۸ کارگزاری فعال بازار سرمایه را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کارگزاری مفید مزخرف ترین کارگزاری ایرانی با این همه ریخت و پاش