بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
عضو کمیسیون عمران مجلس :

عرضه مسکن بیش از تقاضای آن باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مطمئنا زمانی قیمت مسکن در کشور کاهش می‌یابد که میزان عرضه مسکن از میزان تقاضا برای خرید مسکن افزایش یابد، از این رو تعدیل بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها تنها از مسیر تولید مسکن ارزان و با کیفیت می‌گذرد.
کد خبر : ۲۲۵۹۵۵

عرضه مسکن بیش از تقاضای آن باشد

به گزارش بورس نیوز، احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: قیمت بازار مسکن را نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، البته در یک اقتصاد آزاد متغییر‌های بیرونی و درونی در بازار اثرگذار بوده، اما عامل اصلی در روند نزولی یا صعودی قیمت‌ها همان میزان خرید و فروش است.

نماینده مردم بندر انزلی در خانه ملت ادامه داد: مطمئنا زمانی قیمت مسکن در کشور کاهش می‌یابد که میزان عرضه مسکن از میزان تقاضا برای خرید مسکن افزایش یابد، از این رو تعدیل بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها تنها از مسیر تولید مسکن ارزان و با کیفیت می‌گذرد.

وی افزود: قطعا دولت باید تسهیلات بانکی با سود مناسب به زوج‌های جوان و خانوار‌های نیازمند ارائه کند تا قدرت مالی خانوار‌ها برای خرید مسکن افزایش یابد، در شرایط کنونی به دلیل افزایش چشمگیر قیمت مسکن در دو سال اخیر، خانوار‌های ضعیف و متوسط جامعه توان تأمین مسکن را ندارند و این مسئله بازار اجاره را دچار تلاطم کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من بازار مسکن به جزء حدود ۱۵ درصد بازار، رویکرد سرمایه‌ای ندارد و بیشتر متقاضیان مصرفی به دنبال خرید هستند، از این رو تمرکز دولت باید تأمین مسکن برای متقاضیان اصلی باشد.

دنیامالی گفت: از طرف دیگر در بحث ارائه وام به مردم نیز تسهیلات ساخت و ساز با سود بسیار کم باید به صورت مشروط ارائه شود، یعنی آنکه مساکن تولیدی بعد از اتمام کار مجوز فروش نداشته باشند تا از نگاه سرمایه‌ای به بازار جلوگیری شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر