بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر بپذیریم که دولت در یک سال آینده، سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی هم می‌سازد، باز هم وزارت راه حدود ۶۰۰ هزار واحد از برنامه عقب بوده و در این بخش کمبود خواهیم داشت.
کد خبر : ۲۰۰۲۹۲

طرح ملی مسکن تأثیر مثبتی در بازار مسکن ندارد

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی درخصوص عملکرد دولت در اجرای طرح ملی مسکن، اظهار کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی در حدود یک سال پایانی عمر خود تازه به دنبال اجرای طرح تولید انبوه مسکن است، آن هم نه به میزان مورد نیاز کشور، بلکه تنها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید خواهد شد.

وی افزود: کشور به حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سال نیاز دارد تا زوج‌های جوان و متقاضیان اصلی صاحب مسکن شوند، اما دولت تنها به دنبال تولید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور است.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: طرح ملی مسکن تأثیر مثبتی در بازار مسکن ندارد و اگر بپذیریم که دولت در یک سال آینده، سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی هم می‌سازد، باز هم وزارت راه حدود ۶۰۰ هزار واحد از برنامه عقب بوده و در این بخش کمبود خواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی انتظار تولید مسکن ندارد، بلکه ما می‌خواهیم که وزارتخانه زمینه حضور بخش خصوصی در بازار تولید مسکن را آماده کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط موجود، زمین سهم مهمی در قیمت تمام شده بازار مسکن داشته و سازندگان توان تأمین زمین و تولید مسکن را ندارند، بنابراین دولت باید تمرکز خود را در عرصه ارائه زمین دولتی به سازندگان بگذارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر