بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سود تسهیلات ارائه شده برای خرید مسکن این طرح ۱۸ درصد بوده و این سوال به وجود می‌آید که خانواده‌های ضعیف و متوسط چگونه باید اقساط تسهیلات را پرداخت کنند.
کد خبر : ۲۰۰۵۳۴

طرح ملی مسکن کمکی به خانوار‌های متوسط و ضعیف نمی‌کند

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی درخصوص عملکرد دولت مبنی بر اجرای طرح ملی مسکن، اظهار کرد: دولت از سال گذشته به دنبال اجرای طرح ملی مسکن بود. از ابتدا قرار بود که این طرح با هدف خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه اجرا شود، اما آرام آرام این طرح با اهداف اصلی و مبنای خود فاصله گرفت.

وی افزود: در یک ماه گذشته فرآیند ثبت نام متقاضیان این طرح در چند استان آغاز شده، اما در شرایط ثبت نام تغییراتی به وجود آمده و در حال حاضر متقاضیان ثبت نام باید در مرحله اول حدود ۳۰ درصد از هزینه ساخت را پرداخت کنند که این مبلغ حدود ۲۵۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: سود تسهیلات ارائه شده برای خرید مسکن این طرح ۱۸ درصد بوده و این سوال به وجود می‌آید که خانواده‌های ضعیف و متوسط چگونه باید اقساط تسهیلات را پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که با روند فعلی اجرای طرح ملی مسکن، این پروژه کمکی به خانوار‌های متوسط و ضعیف جامعه نمی‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به جای دخالت در حوزه مسکن‌سازی و اجرای طرح ملی مسکن، باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند تا سازندگان واقعی بتوانند برای متقاضیان اصلی مسکن تولید کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر