بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
«بخش سوم» گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد؛

چرا "ای پی اس" ثشاهد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: در چند سال گذشته یک از دلایل پایین بودن "ای پی اس" شرکت این است که به سراغ فروش زمین نرفتیم تا سود شناسایی کنیم بلکه فرآوری انجام دادیم و ارزش افزوده ایجاد کردیم.
کد خبر : ۲۲۸۲۹۵

چرا

 

محمد بیگ‌محمدلو در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: ما در شرکت شاهد املاک خریداری می‌کنیم، اما آن‌ها را نه نگه می‌داریم ونه به فروش می‌رسانیم بلکه بلافاصله با دریافت مجوز روی آن اقدام به ساخت و ساز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد افزود: ما در پروژ‌هایی که در نقاط مختلف وجود دارد در حال سرمایه گذاری هستیم، هیچ ملکی را خریداری نکردیم تا گرانتر بفروشیم، بلکه آن را تبدیل به واحد مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی می‌کنیم و سپس اقدام به فروش می‌کنیم بنابراین ما با ملاکان تفاوت داریم، آن‌ها زمین خریداری و پس از گران شدن آن را می‌فروشند، اما ما تولید می‌کنیم، آن‌ها را نگهداری نمی‌کنیم و به محض اینکه تولید اتمام یافت آن را به فروش می‌رسانیم و به سراغ پروژه بعدی می‌رویم.

وی گفت: امسال حدود ۱۰ ملک را خریداری کردیم یا از قبل در اختیار داشتیم، مجوز‌های آن‌ها را کسب کردیم و شروع به کار کردیم، شاید گفته شود چرا در سال‌های گذشته این اتفاق نیفتاد، ما در سال‌های گذشته درگیر بروکراسی مجوز‌ها بودیم، کسب یک پروانه ساختمان در تهران حدود یک سال به طول می‌انجامد، در حال حاضر در خیابان مطهری، میرداماد، منطقه آزاد جلفا و در شهر‌های مختلف پروژه داریم.

بیگ محمدلو بیان کرد: پروژ‌های بزرگی در دست داریم به عنوان مثال زمین ۱۰ تا ۱۵ هکتاری را در اختیار گرفتیم و مجوز‌ها را دریافت کردیم هرچند مجوز‌ها دیر صادر شد، اما طراحی به اتمام رسیده است، در منطقه آزاد ارس شرکت، ساختمان‌های مسکونی احداث می‌کند که هم از این طریق ارزش افزوده و هم تولید صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد خاطرنشان کرد: در کشور نمی‌توان ممنوعیت ایجاد کرد هر چه قدر قوانین وضع کنید راه‌های دیگری پیدا می‌کنند، اما ناشران بزرگ آرام آرام خود را اصلاح می‌کنند و اگر به دنبال اجرای پروژه بزرگ باشند سودشان بیشتر خواهد بود، این سود شیرین‌تر است و تبدیل به یک برند ساختمانی خوب خواهید شد نه اینکه به عنوان خریدار و فروشنده زمین شناخته شوید.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته یک از دلایل پایین بودن "ای پی اس" ما این است که به سراغ فروش زمین نرفتیم تا سود شناسایی کنیم بلکه زحمت کشیدیم، فرآوری انجام دادیم و ارزش افزوده ایجاد کردیم که البته کاری سخت است.

بیگ محمدلو تصریح کرد: ما در سیاست شرکت خام فروشی، ملاکی و زمین فروشی نداریم و به دنبال ایجاد پروژه، تولید و فروش هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد با اشاره به شرکت‌های زیرمجموعه تاکید کرد: آن بخشی که بازار سرمایه انجام می‌دهد در حال حاضر پرتفو دارد و در بحث "ثعمرا" که عمران و توسعه است سهام قسمتی از آن را در اختیار دارد فعالیت خوبی داشته و در این مدت با توجه به همزمان با سرمایه‌ای که در اختیار داشت سود خوبی را سال گذشته شناسایی کرد، اما امسال به هیچ عنوان سود قابل مقایسه با سال گذشته نیست، "نورم" افزایش پیدا کرده و در گزارشات ۶ ماهه که حسابرسی شد و در کدال قرار داده خواهد شد مشخص می‌شود که سود بسیار بالایی شناسایی کرده است.

وی گفت: در موضوع عمران توسعه که کار ساختمانی است پروژه‌هایی در تهران، خوزستان و شهر‌های مختلف در اختیار دارد که بخشی تکمیل شده است، قسمت ابنیه و فرآوری که یکی از هولدینگ‌های شرکت است در حال حاضر در تهران سه پروژه در حال اجرا دارد، در فصل خوب سازندگی و تولید در بخش ساختمان هستیم.

بیگ محمدلو افزود: در واحد انرژی، شرکت یک پروژه بسیار خوب ملی را در اختیار دارد که البته با مشکلاتی مواجه است، اما می‌تواند جهشی در بخش انرژی ایجاد کند، ضمن اینکه کار نگهداری، انبارداری و فروش فرآورده‌های نفتی را نیز انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد با بیان اینکه بخش بازرگانی نیز در قسمت‌های مختلف فعال بوده که با توجه به وضعیت بازار و ارز، فعالیت این بخش را محدود کردیم، خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی "نمین" واحد بازرگانی شرکت فنس کشی حدود ۹۰۰ هکتار زمین را به اتمام رسانده، مجوز مدیریت این زمین از سوی دولت به بخش بازگانی واگذار شده و در حال سرمایه گذاری هستیم و طی ۸ ماه آینده فاز نخست که ۴۵۵ هکتار است افتتاح شود.

دارایی "ثشاهد" ۲۰ برابر شده است

محمد بیگ محمدلو در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره فعالیت های شرکت سرمایه گذاری شاهد اظهار کرد: شرکت شاهد در سال ۱۳۶۴ برای سهامدار شدن فرزندان و همسران شاهد تشکیل شد و در حال حاضر بیش از ۶۸ درصد سهام متعلق به خانواده شهدا است.

وی افزود: این شرکت با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی تشکیل شد و در ادامه با تلاش مدیران، شرکت وارد بورس شد و در بخش املاک و مستغلات فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: بیشتر دارایی‌های این شرکت در بخش مستغلات و بخشی هم در بخش انرژی است، سوخت و معاینات نفت و گاز‌ی و نگهداری مخازن در نقاط کشور دارد و در بخش بازار سرمایه نیز شرکت‌های عمده فعالیت می‌کند و یکی از شرکت‌ها مسئولیت کار بازرگانی را انجام می‌دهد.

«بخش نخست» گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد را در این لینک می توان خواند.

«بخش نخست» فایل تصویری این گفت‌وگو، از این لینک قابل مشاهده است.

کاهش P/E "ثشاهد" در سال آینده/ قیمت ملک برگشت ناپذیر است

محمد بیگ‌محمدلو در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: در راستای ایجاد ارزش‌افزوده برای شرکت، سودی شناسایی نشد اما؛ گفتیم باید به قیمت واقعی دست یابیم؛ سال گذشته سود آنچنانی نداشتیم و منتظر ماندیم اصل سود بر ارزش افزوده شرکت محاسبه شود.

مدیرعامل شرکت ثشاهد افزود: برای سودسازی نیازمدن حوصله سهامداران هستیم زیرا برای آنکه ملکی به پروژه مسکونی یا سیاحتی تبدیل شود نیازمند طرف زمان بوده و قطعا اگر سهامداران مقطعی وارد شوند، ضرر می‌کنند ولی باید اشاره کنیم که این شرکت به سهامداران بیشتر از ارزش سود تزریق می‌کنیم. 

وی ادامه داد: در سال گذشته، سهام "ثشاهد" ۱۳۸ تومان بود اما؛ امروز اگر نرخ سهم ۱۰ برابر هم می‌شد بیشتر از سود بانکی بود ولی در حال حاضر ارزش سهام شرکت ۴۰ برابر است.

«بخش دوم» گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد را می‌توان در این لینک مطالعه کرد.

«بخش دوم» فایل تصویری این گفت‌وگو، از این لینک قابل مشاهده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نقشه راه شاخص ۳ میلیون واحدی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
ثشاهد .......تو همه سهامداراش
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
...... تو خودت
نیما رعیتی
United States of America
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
#ثشاهد با سلام و احترام
اینجانب به عنوان یکی از اعضای خانواده‌ي معظم شهدا و سهامدار شرکت سرمایه گذاری شاهد(ثشاهد), از جناب آقای اوحدی درخواست دارم که مشکلات این سهم را پیگیری نمایند, سهم مشکلاتی مانند عدم شفافیت ارسال گزارشات و همچنین عدم همکاری شرکت در پاسخگویی به سوالات سهامداران را دارد که باعث شده این نماد پر پتانسیل مدت مدیدی در صف فروش باشد و هیچکسی توانایی فروش و نقد کردن نداشته باشد, به تبع این اتفاق خیلی از شهیدزادگان در این مدت با تورم اخیر به مشکلات بزرگی برخوردند که این سهم و نقد شدنش می‌توانست خیلی از مشکلات این خانواده‌ي معظم را حل کند.
از شما مدیر لایق خواهشمندم که اتفاقات این سهم را شخصا پیگیری کنید و با ورود یه مساله‌ي ثشاهد مشکلات این خانواده‌ي‌ بزرگ را حل کنید.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
ایی پی اس که بیشتر شد؟؟؟
ثمید
Germany
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کلاهبردارای عزیر ثشاهد شما گردن کلفت تر از این هستید که صدای کسی به شما برسه
محمد ع
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
اگر شما راست می گفتید خیلی از ثروتمندان بازار را زیر نظر دارند و اگر می‌دانستند در آینده پولی در کار است سهام ثشاهد را بفروش نمی رسانند آنها میدانند از شما آبی کرم نمیشود من چهار سال است سهام ثشاهد را دارم نه سود داده نه افزایش سهام داده لعنت بر شما همشه را بجا بالا کشیدید