بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
بازار امروز را باشروع مثبت آن و در ادامه بازار انتظارافزایش عرضه‌ها را در ساعات میانی و پایانی بازار خواهیم داشت. به نظر می‌رسد که ریسک‌ها و ابهامات سنگینی بر بازار سرمایه حکم فرما است.
کد خبر : ۲۲۸۷۶۶

شروع مثبت بازار امروز

آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد روند مثبت بازار سرمایه بودیم. شاخص کل با رشد خوب ۴۲ هزار و ۷۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۰.۸ درصدی را داشت و مجددا به کانال ۴۰۰ هزار واحدی رسید.

ارزش کل معاملات بورس و فرابورس علی رغم روند مثبت بازار در سطح بالایی نبود و جمع کل ارزش معاملات بورس و فرابورس به ۱۰۸ هزار میلیارد ریال رسید.


سیاست و اقتصاد کلان

روند ادامه دار بیماری کرونای رئیس جمهور آمریکا همچنان مهم‌ترین خبر بازار‌های مالی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. در آخرین خبر، خبرگزاری فرانسه از حاد شدن وضعیت ترامپ خبر داد و ۴۸ ساعت پیش رو را برای وی سرنوشت ساز بیان کرد. با این حال، ترامپ در توئیتی از وضعیت سلامتی خود ابراز رضایت کرد. به هر حال طولانی شدن روند درمان وی اثرات مهمی بر نتایج انتخابات پیش روی آمریکا که در کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌گردد، خواهد گذاشت. همچنین، هرگونه احتمال واگذاری قدرت از سوی ترامپ در صورت حاد شدن وضعیت جسمانی وی نیز گمانه زنی‌های متفاوت و متناقضی را در خصوص نحوه اداره دولت این کشور و سرنوشت انتخابات ماه آینده به وجود آورده است.

آنچه که مسلم است هر گونه احتمال عدم ادامه دولت ترامپ در آینده‌ کشور آمریکا اثرات مهمی را بر بازار ارز ما خواهد داشت و به طور قطع برخی از دلالان همیشه در صحنه و سفته بازان بازارها، بیشتر از خانواده ترامپ نگران سلامتی و آینده کاری او هستند و از هم اکنون در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی این موضوع نشان دهنده سطح نازل درآمدزایی در کشور از محل فعالیت‌های رانتی و سفته بازی است.

قیمت دلار در بازار تهران همچنان نوسانی بوده و قدرت عبور از نرخ ۳۰ هزار تومان را ندارد. این موضوع یادآور شاخص دومیلیون واحدی بوده که پس از چند روز عبور از آن و سختی‌های پایداری در آن سطح به یکباره شاهد نزول سنگین بازار سرمایه و افت تا ۷۰ درصدی قیمت‌ها در برخی نماد‌ها بودیم. به نظر می‌رسد که دوران زیان‌های سنگین سوداگران ارز، دارو، خودرو، سکه طلا، شمش فولاد، میلگرد، کره، رب، قطعات خودرو، مواد اولیه صنایع و ...، فرا رسیده  و به اعتقاد نگارنده زمان کمی تا بسته شدن و ورشکستگی سنگین دلالان کشور همانند آنچه که در زمان امضای قطعنامه ۵۹۸ روی داد، را در پیش رو داریم.


بازار امروز
بازار امروز را با شروع مثبت آن و در ادامه بازار انتظار افزایش عرضه‌ها را در ساعات میانی و پایانی بازار خواهیم داشت. به نظر می‌رسد که ریسک‌ها و ابهامات سنگینی بر بازار سرمایه حکم فرما است.

روند نامشخص قیمت دلار در روز‌های آینده، تغییر قیمت گذاری برخی محصولات مهم همچون شمش فولاد در هفته‌های آینده، احتمال کمتر از حد انتظار بودن گزارش‌های فصلی و همچنین احتمال افزایش عرضه از سوی سهامداران حقوقی که در رویه‌های خلق الساعه اخیر از معاملات فروش منع شده بودند، می‌تواند شرایط بازار به سرعت از حالت صعودی به حالت نزولی تغییر جهت دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
زیاد ترس نامیدی به فعالان بازارندهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
همین مطلب شما هم تاثیر منفی داره. پیش بینی های ..... منفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
بهتر است با تدوین قوانین سختگیرانه برخی حقوقیهارو باید محدود کنندقبل از اینکه دوباره دردسرساز بشوند