بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
فروش نامطلوب شرکت در کنار حاشیه سود ناخالص ناامیدکننده، منجر به شناسایی زیان ناخالص ۱۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ شده است.
کد خبر : ۲۳۰۱۶۹

وقتی علی می‌ماند و حوضش

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، متاسفانه شرکت‌هایی نظیر مهندسی تکنوتار که تا سال‌های گذشته سهامدارانی نظیر مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام(ره)، شرکت گروه مالی مهر اقتصاد، شرکت نگین ساحل رویال و ...، داشت، حالا با سه سهامدار حقیقی (که البته برخی از آن‌ها در ماه‌های گذشته خارج شده‌اند)، صف فروشی چند میلیونی، حجم معاملات روزانه زیر ۱۰۰۰ سهم و زیانی خالص روز‌های کنونی را پشت سر می‌گذارد.

"تکنو"، "ولیز"، "فاذر"،"بترانس" و ...، نمونه‌های آشکار از ورود دوستان سفته‌باز با هدف اخذ سود‌های رویایی بوده که حیات این شرکت‌ها با خطری جدی و یا حتی نابودی مواجه ساخته است.

وقتی علی می‌ماند و حوضش

همانگونه که انتظار می‌رفت، پس از تحقق سودی تنها ۲ ریالی به ازای هر سهم در پایان سال مالی ۱۳۹۸، سهامداران شرکت تکنوتار بار دیگر شاهد عملکرد ناامیدکننده و ضعیفی از این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی جاری بودند.

افزایش تعداد و مبلغ خالص فروش داخلی محصولات با اهمیت شرکت نظیر دیسپنسر و جایگاه‌های سیار در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته نیز نتوانست مانع از شناسایی زیان خالص این شرکت در این مدت شود.

وقتی علی می‌ماند و حوضش

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود، فروش نامطلوب شرکت در کنار حاشیه سود ناخالص ناامیدکننده، منجر به شناسایی زیان ناخالص ۱۰ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ شده است.

بی شک یکی از دیگر نکات قابل توجه این شرکت وارداتی بودن بیش از ۴۰ درصد مواد اولیه مصرفی است که در سال‌های گذشته عمدتا از کشور‌های چین و ترکیه خریداری شده و ظاهرا این موضوع با توجه به محدودیت‌های ارزی و شروع تحریم‌ها علیه ایران، از جمله عوامل موثر در عملکرد ۶ ماهه این شرکت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
واحد‌های نظارتی کرکره‌ها را پایین کشیده‌اند؛

"تکنو" و تست حافظه ضعیف کوتاه‌مدت سهامدار

۴۸۰ میلیارد تومان ارزش شرکتی با درآمدی ۵۷۵ میلیون تومانی؛

درآمد "تکنو" کمتر از مغازه ابزار فروشی

افزایش زیان در گزارش حسابرسی شده؛

حسابرس به زیان "تکنو" رحم نکرد

ارسال نظر