بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
به نظر می‌رسد که با توجه به عبور شاخص کل از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی و انتشار برخی اخبار مثبت در خصوص تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار در کنار بالا ماندن نرخ‌های جهانی همچنان شاهد رشد تدریجی بازار سرمایه و نماگر‌های آن باشیم.
کد خبر : ۲۳۲۰۷۷

نماگر‌ها به‌پیش ...

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد ورود شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بودیم.

در جریان معاملات دیروز ۳۶ هزار و ۵۰۵ واحد افزایش نماگر بازار سرمایه را شاهد بودیم و این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز رشد بیش از ۲ درصدی داشت و با ۹.۳۱۵ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۸۵۶ واحد رسید.

ارزش معاملات نیز همچنان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بوده و جمع کل ارزش معاملات بورس و فرابورس به ۲۱۸ هزار میلیارد ریال رسید.

سیاست و اقتصاد کلان

عملیات بازار باز در آبان ماه سال جاری چهار مرتبه باهدف تزریق نقدینگی به بازار بین‌بانکی و هدایت نرخ سود به سمت نرخ سود هدف انجام شد که به دنبال آن نرخ سود در بازار بین‌بانکی از ۸ تا ۲۹ آبان ماه در مسیری نزولی از ۲۳.۲ به ۲۱.۶ و در ششم آذرماه به ۲۰.۷ درصد رسیده است.

در خبری دیگر از حوزه اقتصاد کلان، رئیس‌کل بانک مرکزی از تمهیدات ویژه این بانک برای کنترل رشد ترازنامه‌های شبکه بانکی خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های مرتبط با مصوبه شورای پول و اعتبار و سقف‌های تعیین‌شده، به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: سیاست‌های احتیاطی کلان برای جلوگیری از ناترازی سیستم بانکی و اثر آن بر متغیر‌های پولی و تورم در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد که در این راستا، شورای پول و اعتبار نیز پیش‌تر کنترل رشد ترازنامه شبکه بانکی را به تصویب رسانده و دستورالعمل‌های مرتبط با این مصوبه و سقف‌های تعیین‌شده برای میزان رشد دارایی بانک‌ها به‌زودی اعلام خواهد شد.

در خبری از گروه فلزات اساسی، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: تولید آلومینیوم طی ۷ماهه امسال ۷۰ درصد افزایش یافت. رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره وضعیت تولیدات معدنی طی ۷ ماه امسال گفت: طی این مدت به‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و با رعایت ضوابط مربوطه، با رشد و جهش تولید برخی محصولات ازجمله آلومینیوم مواجه بودیم به‌طوری‌که تولید این فلز با ۷۰ درصد جهش همراه شد. وی افزود: تولید در زنجیره آهن ازجمله کنسانتره، گندله سنگ‌آهن و آهن اسفنجی به ترتیب ۴، ۸ و ۱۱.۴ درصد افزایش یافت. همچنین تولید کاتد مس ۶ درصد رشد پیدا کرد.

در خبری از بازار سرمایه، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از واریز ۱۰۰۰ میلیارد تومان از حساب صندوق توسعه ملی به‌حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد و گفت: این منابع ظرف امروز و دیروز صرف خرید سهام نشده است.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: بر اساس قوانین موجود، از سال ۱۳۹۴ به بعد، صندوق توسعه ملی باید یک درصد از منابع سالانه خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه، سپرده‌گذاری می‌کرده که این موضوع اکنون به ثمر نشسته و علیرغم اینکه چند ماه زمان سپری شد تا تکلیف قرارداد مشخص‌شده و به تصویب برسد، اما اکنون هزار میلیارد تومان از این منابع به صندوق تثبیت بازار سرمایه به‌منظور پشتیبانی از سهامداران واریزشده است.

بازار امروز
برای بازار امروز نیز ادامه روند افزایشی شاخص‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم. به نظر می‌رسد که با توجه به عبور شاخص کل از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی و انتشار برخی اخبار مثبت در خصوص تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار در کنار بالا ماندن نرخ‌های جهانی همچنان شاهد رشد تدریجی بازار سرمایه و نماگر‌های آن باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
#.......... خودتی رئیس بانک مرکزی
#.......... خودتی رئیس ...........
#.......... خودتی رئس سازمان بوق(بوس)
#......... خودتی