بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
دُم گعده بی‌سوادی اینگونه بیرون می‌زند!

آیا مدیران "سازمان حمایت" سواد خواندن صورت‌ مالی دارند

شرکت نفت سپاهان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن‌های روانکار کشور نیز محسوب می‌شود، به دلیل افزایش چشمگیر نرخ محصولات در سه ماهه سوم سال جاری، توانست تحقق سودی خیره کننده را به ثبت برساند.
کد خبر : ۲۳۴۴۳۴

بررسی عملکرد شسپا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که در ماه‌های گذشته بسیاری از شرکت تولیدی نظیر تولیدکنندگان مواد شوینده، روانکارها، لاستیک سازان و ...، با استفاده ضعف، کم سوادی مدیران سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان موفق به اخذ انواع مجوز‌های افزایش نرخ شدند، صورت‌های مالی این شرکت‌ها نشان از شرایط عجیب سودآوری برخلاف ادعا‌های آن‌ها دارد.

آیا مدیران

شرکت نفت سپاهان که در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ موفق به تحقق سود خالصی ۶.۰۳۶ میلیارد ریالی شده بود، با رشد چشمگیر بیش از ۲۰ درصدی نرخ‌های فروش محصولات داخلی و صادراتی خود افزایش سودی ۵.۶۷۴ میلیارد ریالی در سه ماهه سوم، سودی عجیب را روانه کدال کرد.

اگر چه خبری از تورم به وجود آمده در فضای داخلی و رشد نرخ ارز، در گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز ملی آمار ایران دیده نمی‌شود، اما این موضوع در گزارش‌های شرکت‌های تولیدکننده به وضوح قابل مشاهده است.

شرکت نفت سپاهان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن‌های روانکار کشور نیز محسوب می‌شود، به دلیل افزایش چشمگیر نرخ محصولات در سه ماهه سوم سال جاری، توانست تحقق سودی خیره کننده را به ثبت برساند.

رشد ۳۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی در عملکرد ۹ماهه این شرکت، منجر به تعدیل ۷۴ درصدی سود ناخالص نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده که این موضوع نیز عاملی برای رشد ۸۰ درصدی سود خالص این شرکت نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته است.

سود خالص شسپا

آخر چگونه ممکن است نرخ فروش روانکار داخلی در حدود ۱۵درصد گران‌تر از نرخ فروش روانکار صادراتی باشد؟

آیا افرادی که تحت این سازمان حمایت از مصرف کنندگان مشغول به فعالیت هستند از خود نمی‌پرسند در سالی که بسیاری از کسب کار‌های جهانی به دلیل مشکلات موجود و کسب کار‌های داخلی به دلیل تحریم‌های سنگین از بین رفته اند و یا زیان ده شده اند، چگونه به شرکتی که با کاهشی ۴۵.۰۰۰ تنی فروش، افزایش درآمدی در حدود ۱۱.۵۰۰ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده مجوز افزایش نرخ فروش می‌دهند؟

بیشتر بخوانید:

"شسپا" در مسیر سوددهی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
با برگزاری مجمع شرکت نفت سپاهان؛

"شسپا" به افزایش نقدینگی می‌اندیشد

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای بهبود جو روانی بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

اظهارنظرهایی که پوست از بورس کَند...

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سقوط غیرمنطقی در بورس تهران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
این هم سوال داره تا تخفیف ندهند کسی نمیخرد
با مدیریت جهانی که داریم دایما از حق مردم به چین روسیه عراق و ... تخفیف داده میشود شاید بعضی ها مفت بری هم میکنند
مريم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
هميشه با افزايش نرخ دلار و تورم بهاي محصولات بيش از افزايش انها بالا ميرود و سو استفاده ميگردد و اين سو استفاده باعث سود هاي بالاي شركت ها ميشود
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
تو که سررشته از هیچی نداری وفقط دنبال خبرسازی فیک هستی لطفا اظهار نظر نکن