بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
به نظر می‌رسد که در صورت منفی شدن روند بازار در شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز و عدم رشد قیمت‌ها، بار دیگر شاهد ایجاد روند نزولی در بازار و ادامه کاهش قیمت‌ها در سطح بازار باشیم.
کد خبر : ۲۳۴۸۲۰

بازار و نوسانات


آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد عرضه صف‌های خرید در ساعات میانی بازار سرمایه بودیم. همچنین بسیاری از نماد‌ها که در ابتدای معاملات روند مثبت داشتند مثل "خودرو"، "کچاد"، "فملی" و "خساپا" قیمت‌های منفی را نیز تجربه کردند. شرکت‌های کوچک‌تر روند منفی سنگین‌تری را تجربه کردند و شاخص کل هم‌وزن که با رشد یک‌درصدی همراه بود در پایان معاملات با افت نزدیک به یک‌درصدی مواجه شد.

شاخص کل رشد محدود یک‌درصدی و کمتر از ۱۳ هزار واحدی داشت و به رقم یک‌میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۲.۸۱۴ واحدی به ۴۳۷ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

ارزش معاملات نیز به ۲۳۶ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به‌روز گذشته افزایش داشته و شاهد افزایش عرضه‌ها در بازار بودیم که منجر به رشد ارزش معاملات شد.

سیاست و اقتصاد کلان

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در هفته اخیر به‌طور متوسط روزانه بیش از ۱۵میلیون دلار در سامانه نیما عرضه‌شده؛ هرچند واردکنندگان شاید در انتظار کاهش بیشتری در نرخ ارز، بااحتیاط خرید می‌کنند. رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: سامانه یکپارچه معاملات ارزی (نیما) در خصوص معاملات ارزی بین صادرکنندگان و واردکنندگان و بازار متشکل معاملات ارزی در خصوص معاملات اسکناس بسیار روان است.

درصد تغییرات میانگین شاخص چهارفصل منتهی به فصل پاییز سال ١٣٩٩ نسبت به میانگین شاخص چهارفصل منتهی به پاییز سال ١٣٩٨ (تورم سالانه)، معادل ٥٩,٦ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل گذشته (٤٠.٨) ١٨.٨ واحد درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال گذشته معادل ١٠١,٦ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل گذشته (٧١.٤) ٣٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «آهن‌آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١٦٣,٥ درصد بیشترین تورم نقطه‌به‌نقطه را به خود اختصاص داده که در همین دوره کمترین درصد تغییر نقطه‌به‌نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٤٠.٣ درصد افزایش بوده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ارقام منتشرشده درباره میزان افزایش یارانه‌ها گمانه‌زنی بوده، به‌محض نهایی شدن ارقام یارانه‌ها، جزئیات آن به اطلاع مردم خواهد رسید. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس افزود: کمیته تخصصی که توسط کمیسیون تلفیق تشکیل‌شده، بحث مربوط به تبصره ۱۴ بودجه که به پرداخت یارانه‌ها اختصاص دارد را با بررسی‌های دقیق کارشناسی دنبال می‌کند و در این کمیته پیشنهاد‌های مختلفی برای حمایت از مردم مطرح‌شده که به‌محض آن‌که نهایی و تصویب شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

در خبری از گروه فولاد، به نظر می‌رسد که کمیسیون تلفیق نرخ گاز صنعت فولاد را از ۲۶۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش داده است. این در حالی است که قرار بود نرخ حامل‌های انرژی صنعت فولاد به بیش از ۱.۴۰۰ تومان در بخش گاز افزایش خواهد یافت که فعلاً با تخفیف ۵۰ درصدی در جهت حمایت از تولید همراه بوده است.

بازار امروز
به نظر می‌رسد که بازار امروز با نوسانات بلندی همراه باشد. همچنین به نظر می‌رسد که در صورت منفی شدن روند بازار در شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز و عدم رشد قیمت‌ها، بار دیگر شاهد ایجاد روند نزولی در بازار و ادامه کاهش قیمت‌ها در سطح بازار باشیم.

در شرکت‌های کوچک نیز ادامه کاهش قیمت‌ها محتمل‌ترین پیش‌بینی معاملات امروز خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
نتوانستن یک هفته بازار سبز نگه دارند ففط دو روز سبز بود