بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
خستگی مُچ‌فروشندگان در صف‌های فروش
برای بازار امروز جمع شدن صف‌های فروش و کاهش قدرت فروشندگان را انتظار خواهیم داشت اما؛ خبر نگران‌کننده افزایش حجم نقدینگی با ۲۶.۶درصد بوده که به ۳هزار و ۱۳۰هزار میلیارد تومان رسیده و کماکان "بورس" که تنها محافظ اقتصاد در برابر نقدینگی بود، خلع سلاح شده است.
کد خبر : ۲۳۵۳۰۷

پیش گشایش بورس نیوز از خستگی مُچ‌فروشندگان در صف‌های فروش

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته نیز روند نزولی بازار ادامه داشت و علی‌رغم جمع شدن صف‌های فروش در پایان بازار مجدداً شاهد تشکیل صف فروش در برخی نماد‌های بزرگ بازار مثل شپنا و شتران بودیم.

شاخص کل به سطح یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد رسید تا به‌این‌ترتیب افت مجدد شاخص کل به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی محتمل باشد و شاخص کل افت ۲.۳ درصدی را تجربه کند تا چتر نماد‌های فارس، فولاد، فملی و شستا به‌عنوان شوالیه‌های قرمزپوش "شاخص کل" را مورد هجمه قرار دهند.

برای بازار امروز جمع شدن صف‌های فروش و کاهش قدرت فروشندگان را انتظار خواهیم داشت.

شاخص کل هم‌وزن نیز کاهش ۰.۵درصدی داشت و با ۲.۰۶۳واحد افت به رقم ۴۲۷ هزار و ۵۶۴ واحد رسید و البته ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز به ۱۶۶ هزار میلیارد ریال رسید.

گزارش‌هایی با عیارسنجی یک سازمان

بر پایه این گزارش، طی روزهای اخیر سهامداران بازارسرمایه شاهد انتشار گزارش‌های پیش‌بینی سود شرکت‌ها برای سال جاری هستند و انتظار می‌رود که از هفته آینده به‌تدریج شاهد انتشار گزارش‌های پیش‌بینی سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها نیز باشیم که ساختار آن متفاوت از گزارش‌های شفاف‌سازی فعلی بوده که صرفاً رقم پیش‌بینی سود اعلام‌شده و شاهد مفروضات لحاظ شده نیست.

مهم‌ترین موضوع در خصوص گزارش‌های پیش‌بینی، لحاظ شدن مفروضات معقول و قابل‌اتکا توسط شرکت‌ها بوده و امید است که سازمان بورس که در ماه‌های اخیر نسبت به وظایف نظارتی خود کوتاهی‌های عدیده‌ای داشته است، حداقل در این مورد عملکرد مثبتی داشته باشد.

تاثیر سیاست بر اقتصاد کلان

پیش گشایش بورس نیوز /نوبخت و رد شدن بودجه

در خبری از حوزه سیاست و اقتصاد کلان، روز گذشته شاهد رد کلیات بودجه کل کشور بودیم که این موضوع برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر برای سکان‌دار دولت دوازدهم روی داد و از طرفی فرصت دو هفته‌ای به دولت در جهت اصلاح لایحه بودجه از سوی مجلس ارائه شد و اصلا بعید نیست که در ماه‌های ابتدایی سال آتی شاهد تنظیم تنخواه‌های موقت جهت اجرای فعالیت‌های معمول دولت باشیم.

نقدینگی که از سود سپرده‌ها زاییده می‌شود

در خبری دیگر از اقتصاد کلان، حجم نقدینگی در پایان آذرماه با ۲۶.۶درصد رشد به ۳هزار و ۱۳۰هزار میلیارد تومان و حجم پایه پولی با رشد ۲۹.۷درصدی به ۴۰۷ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان رسید.

پیش گشایش بورس نیوز / نقدینگی هدیه بانک مرکزی به اقتصاد

بر اساس آمار‌های بانک مرکزی در پایان آذرماه امسال حجم نقدینگی با ۲۶.۶درصد افزایش به ۳هزار و ۱۳۰هزار میلیارد تومان رسیده و از این رقم سهم شبه پول ۲۵۱۲هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان شبه پول و سهم پول ۶۱۷هزار و ۳۰میلیارد تومان است.

در یک سال منتهی به آذرماه رشد شبه پول ۲۲.۹ درصد و رشد پول ۴۴.۴ درصد بوده و حجم پایه‌پولی بالغ بر ۴۰۷هزار و ۵۴۰میلیارد تومان شده که این رقم نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۹.۷درصد و در مقایسه با ابتدای سال جاری ۱۵.۵درصد رشد داشته است.

ضریب فزاینده در پایان آذرماه ۹۹ به عدد ۷.۶۸ رسیده که نسبت به ابتدای سال ۹.۶ درصد رشد داشته است. اسفند ۹۸ ضریب فزاینده ۷.۰۰۶ بوده است.

"بین‌الملل" واژه‌ای پیش‌خور شده برای بورس‌بازان

در خبری از حوزه بین‌الملل، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای تأکید کرد که اولویت اول اروپا بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای برجام است.

پیش گشایش بورس نیوز / ایران و اتحادیه اروپا

«پیتر استانو» سخنگوی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که اختلافات با ایران باید از طریق گفتگو حل شود.

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد در پاسخ به اصرار مجری این شبکه سعودی که مدعی شد ایران تنها چند هفته با دستیابی به سلاح اتمی فاصله دارد، گفت: «ایران در حال حاضر به سلاح هسته‌ای دست نیافته و توافق هسته‌ای نیز باهدف عدم دستیابی ایران به این سلاح حاصل‌شده است.»

آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز اخیراً مدعی شده که تهران ماه‌ها با توانایی تولید مواد شکاف پذیر موردنیاز برای (ساخت) یک سلاح هسته‌ای فاصله دارد (اما) اگر به برداشتن محدودیت‌ها در توافق هسته‌ای ادامه دهد این مسئله می‌تواند تنها ظرف چند هفته اتفاق بیفتد.

بازارهای جهانی و افزایش‌های اندک

در بازار‌های جهانی شاهد رشد نزدیک به ۲ درصدی شاخص داوجونز بودیم. در شب گذشته و در زمان تنظیم این گزارش این شاخص به رقم ۳۰ هزار و ۸۰۸ واحد رسید.

قیمت جهانی نفت نیز با بیش از ۲ درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت روی و مس نیز با افت ۰.۷ و ۰.۱ درصدی نسبت به‌روز دوشنبه همراه بودند. قیمت جهانی طلا نیز در زمان تنظیم این گزارش با افت بیش از ۱ درصدی به قیمت ۱.۸۳۵ واحد در هر اونس رسید.

"بورس" امروز

برای بازار امروز جمع شدن صف‌های فروش و کاهش قدرت فروشندگان را انتظار خواهیم داشت.

پیش گشایش بورس نیوز / بورس تهران

انتشار گزارش پیش‌بینی شرکت‌ها تا حدی روند حرکتی قیمت‌ها را مشخص کرده و در روز‌های آتی و با انتشار گزارش‌های پیش‌بینی سال آینده این روند مشخص‌تر نیز خواهد شد.

پیشرفت اتفاقات و رویداد‌های سیاسی بین‌المللی در خصوص رفع احتمالی تحریم‌ها می‌تواند بازار ارز و در مرحله بعد بازار سرمایه را متأثر کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
خون بورس مکیده شد توسط دولت سال ها نیازه تا بازار خودشو ترمیم کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
من گول خوردم، گول این دولت، ی پولی داشتم چند ماه نیاز نداشتم و دولت قول میداد که با بازگشایی دارا پنجاه درصد سود میبرید بهترین جای سرمایه گذاریه الان گیر پولم و با هزار التماس نصف این مبلغ با سود کلان وام گرفتم الهی خدا فقط خدا جوابتون بده
کامران نسب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
شاخص همچنان افت خواهد کرد. این یک تاکتیک اقتصادی برای اجرای سیاست انقباضی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
خدایا چه گناهی مرتکب شدیم که باید تقاص پس بدیم خدایا روحانی ......... کن که مارو به خاک کشوند