بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
آیا
باید منتظر بود تا واکنش خریداران در بازار با مدل جدید و در روز‌هایی که صف‌های فروش منفی ۲‌درصد تشکیل می‌شود را مشاهده کرد.
کد خبر : ۲۳۵۸۶۲

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد عرضه صف‌های خرید در بازارسرمایه و ایجاد روند منفی و بعضا تشکیل صف فروش در برخی نماد‌های اصلی بازار بودیم. شاخص کل رشد اندک ۲.۱۰۰ واحدی را تجربه کرد و به یک میلیون و ۲۶۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۰.۳۴ درصدی داشت و به ۴۳۷ هزار و ۱۰۲ واحد رسید.

سیاست و اقتصاد کلان

آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) روز گذشته ۲۶‌بهمن‌ماه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل فرابورس ایران برگزار شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص شاخص صکوک فرابورس ایران به عنوان شاخصی برای سنجش اوراق با درآمد ثابت، گفت: امروزه تامین مالی از طریق صکوک در بازارسرمایه به حجم و عمق بالایی رسیده و از این رو طراحی شاخص برای دسته‌های مختلف صکوک برای سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و محققان بازار سرمایه بسیار کاربردی خواهد بود و از طرفی به شفافیت اطلاعات در بازار بدهی می‌انجامد.

یک عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه احتمالا دولت ظرف روز‌های آتی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس ارائه می‌دهد، گفت: بنای کمیسیون تلفیق بودجه سه دوازدهم نیست مگر اینکه زمان اجازه ندهد. مالک شریعتی، عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دولت هنوز اصلاحیه بودجه را به مجلس نداده و شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت بنا دارد به جای لایحه جدید، چند صفحه اصلاحیه تحویل دهد.

احمد نادری، نماینده مجلس یازدهم در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: قرار بود سه‌شنبه سوال حاجی‌دلیگانی از وزیر اقتصاد درباره بورس در صحن مطرح شود. از هیات رییسه مجلس با معاون وزیر تماس گرفته شده و گفت: من و وزیر نخواهیم آمد. دوستانی که جلوی شروع روند استیضاح وزیر را گرفته‌اند، کلاه را بالاتر بگذارند. وزیر ناکارآمد برای مجلس شاخ و شانه می‌کشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در این کمیسیون خبر داد. وی افزود: کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی به منظور ارتقا توانمندی‌های بخش خصوصی و رفع ضعف‌های موجود در کمیسیون اقتصادی تصویب و مقرر شد جزئیات آن نیز ظرف مدت سه ماه بررسی و ابتدای سال ۱۴۰۰ کمیسیون اقتصادی به آن رسیدگی کند.

بازار امروز

به نظر می‌رسد که روند امروز بازار کاهشی و منفی باشد. عرضه‌های سنگین در جریان معاملات روزگذشته و کاهش قیمت‌ها علیرغم قیمت‌های پایانی مثبت و بالا نشان از اشباع خرید و همچنین افزایش قدرت فروشندگان است.

باید منتظر بود تا واکنش خریداران در بازار با مدل جدید و در روز‌هایی که صف‌های فروش منفی ۲‌درصد تشکیل می‌شود را مشاهده کرد. در صورت ایجاد جو نزولی بازار و محدود شدن کاهش قیمت‌ها به ۲‌درصد، یکی از مهم‌ترین ریسک‌های بازار، نقدشوندگی پایین آن خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر