بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
استخراج رمزارز؛ عامل کمبود برق تابستان
سخنگوی صنعت برق گفت: طبق تخمین مراکز معتبر عملی پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰۰ مگاوات استفاده غیرمجاز رمزارز‌ها از برق در کشور داشته باشیم که این دو با هم فشار مضاعفی به شبکه وارد می‌کنند.
کد خبر : ۲۴۰۴۱۱

خواندن ۲ دقیقه

استخراج رمزارز+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره ارتباط کمبود برق پیک تابستان و فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارز و در مدار نبودن نیروگاه‌های برقابی اظهار کرد: حجم آب مخازن نیروگاه‌های برقابی حدود ۵۳ درصد سال گذشته بوده، سال گذشته در اوج مصرف ۲۷۰۰ مگاوت تولید برق داشتند که اکنون با توجه به ۵۳ درصد کاهش مخازن حداقل حدود ۳۵۰۰ مگاوت تولید برق از این نیروگاه‌ها را نداریم.

وی افزود: طبق تخمین مراکز معتبر عملی پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰۰ مگاوات استفاده غیرمجاز رمزارز‌ها از برق در کشور داشته باشیم که این دو با هم فشار مضاعفی به شبکه وارد می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات در راستای شناسایی ادارات با مصرف بالا و کنترل آنها، جمع آوری رمزارز‌های غیرمجاز مهمترین کاری است که باید انجام شود.

رجبی‌مشهدی همچنین گفت: در حال حاضر مراکز مجاز ۳۰۰ مگاوات انشعاب خریداری کرده‌اند و تقریبا ۲۰۰ مگاوات مصرف برق دارند.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق تمهیداتی اندیشیده شده از جمله اینکه مراکز غیرمجاز شناسایی، جمع‌آوری و تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق درباره احتمال تغییر میزان صادرات و واردات برق در تابستان سال جاری تاکید کرد: صادرات و واردات برابر چارچوب‌های قراردادی با کشور‌های همسایه انجام می‌شود و قطعا در شرایط کمبود، اولویت با تامین برق داخل است و سعی ما این است که واردات را در سقفی که تعیین شده انجام دهیم.

رجبی مشهدی گفت: فعلا عدد مشخصی از میزان افزایش واردات نمی‌توان اعلام کرد، اما پیش‌بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته برق بیشتری وارد کنیم.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر