بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت بر "بورس"

تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت بر
پیش‌بینی ۲ الی ۳ ماه آینده با شرایط فعلی کار آسانی نیست. ولی بهتر است به بازگشت بازار و حرکت رو به رشد شاخص کل و عبور از کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خوش‌بین باشیم تا ببینیم در صورت عبور از مقاومت‌های مهم کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ الی ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی، بازار چه عکس‌العملی نشان خواهد داد.
کد خبر : ۲۴۰۴۲۱

تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت از بازار سرمایه

مصوبات جلسه ۲۲۱ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ابلاغ شد. این مصوبات مربوط به ۳ بند اول بسته حمایتی از بازار سرمایه است که در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسیدند.

 

تاثیر تصویب ۳ بند از بسته حمایت از بازار سرمایه

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز در خصوص تاثیر این مصوبه بر وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: برای حمایت از بازار سرمایه، یک مصوبه ۷+۳ وجود دارد و این ۳ بند در حوزه تصمیمات وزارت اقتصاد بود و نیازی به جلسه سران نداشت. ۷ بند دیگر این مصوبه هنوز نهایی و ابلاغ نشده که البته این ۷ بند هم در جلسه هفته گذشته موردبررسی قرار گرفت و احتمالاً این هفته نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: به‌هرحال این مصوبات ، مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای بهبود وضعیت بازار سرمایه است تا نقدینگی این بازارترمیم شده و بازار حرکت مثبتی داشته باشد. اما بدون رفع چند مانع و مشکل بزرگ بر سر راه بازار سرمایه یعنی نرخ بهره بالا، بی‌ثباتی در بازار ارز، قیمت‌گذاری دستوری و ابهامات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری؛ بازار سرمایه برای یک حرکت مثبت کار سختی پیش رو خواهد داشت. بااین‌حال امیدواریم با اجرای این ۳ بند از بسته حمایتی بازار سرمایه، این بازار بازگشت محکم و قابل قبولی داشته باشد. هرچند که در فضای مبهم قبل از انتخابات، حرکت مثبت بازار سرمایه دشوار خواهد بود.

دارابی در خاتمه در مورد پیش‌بینی ۳ ماه آینده بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی ۲ الی ۳ ماه آینده با شرایط فعلی کار آسانی نیست. ولی بهتر است به بازگشت بازار و حرکت رو به رشد شاخص کل و عبور از کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خوش‌بین باشیم تا ببینیم در صورت عبور از مقاومت‌های مهم کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ الی ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی، بازار چه عکس‌العملی نشان خواهد داد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اعتمادی با پشتوانه «۳۰ همت» برای رونق
نایب رییس هیات مدیره سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اعتمادی با پشتوانه «۳۰ همت» برای رونق "بورس"

آب ترس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آب ترس "بورس" باید بریزد ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
سلام، آخه من نمیدانم، چرا باید رشدِ بازارِ بورس یا سرمایه را، به نرخِ دلارِ آمریکا، ربط بدهند، آقا اگر نرخِ دلارِ آمریکا، تا مدتِ زیادی پایین بیاد و کم ارزش بشه، اونوقت بازارِ بورس ایران، باید بمیره و نابود بشه،‌ اصلآ شما فکر کنید، نه دلاری وجود داره، نه آمریکایی، حتمآ مسئولانِ اقتصادی ایران، اونوقت میگن که، حالا که دلارِ آمریکا نیست، باید حیات و مماتِ بورس ایران را، به نرخِ یووانِ چین ربط بدیم، این فکر از پایه غلط است، بعد هم‌میگیم، استقلالِ اقتصادی و سیاسی، اولِ شروعِ فعالیتِ بازارِ بورس، میگن نرخِ دلار چند شده، آقایان این را بدانید که، رونق و رشدِ بازارِ بورس ایران، باید به رشد و رونقِ اقتصادِ داخلیِ ایران، ربط داده بشه، نه به دلارِ آمریکا، یا هر ارزِ خارجیِ دیگه.
شیخ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
بورس تا انتخابات،دستوری و البته نه سبز و پر رونق بلکه دست به عصا و دست و پا شکسته راه خواهد رفت... بعد از انتخابات مطمئنا به رکود عمیقی فرو خواهد رفت....
بماند یادگاری...!!!!