بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی:

جای استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی خالی است

جای استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی خالی است
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت:در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور ما، جای استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی بسیار خالی است و تعداد محدود استارت‌آپ‌های موجود در کشور نیز در بخش خدماتی فعالیت می‌کنند و بخش فناور محور کشاورزی مغفول مانده است.
کد خبر : ۲۴۱۵۷۱

خواندن ۲ دقیقه

جای استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی خالی است

به گزارش بورس نیوز، الهام فهام، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در «میتاپارک» کشاورزی و منابع طبیعی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با محوریت «حل نوآورانه چالش‌های کشاورزی و منابع طبیعی» با اشاره به کاربرد نوآوری در موفقیت کسب و کار گفت: در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور ما، جای استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی بسیار خالی است و تعداد محدود استارت‌آپ‌های موجود در کشور نیز در بخش خدماتی فعالیت می‌کنند و بخش فناور محور کشاورزی مغفول مانده است.

وی افزود: این عضو هیئت علمی جهاد دانشبگاهی گفت: روند تشخیص فرصت در حوزه کشاورزی با رشد چشمگیری مواجه بوده است به طوری‌که میزان سرمایه‌گذاری تنها در بخش مزرعه کشاورزی از ۱/۱ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۴/۷ بیلیون دلار در ۲۰۱۹ افزایش یافته است. این افزایش نشان از جذابیت این موضوع برای سرمایه‌گذاران دارد.

این عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: این عرصه، ظرفیت فراوانی جهت ایجاد کسب و کار و کارآفرینی دارد، اما باید توجه کرد که هر فرد نمی‌تواند یک کسب وکار راه بیندازد.

فهام خاطرنشان کرد: افرادی باید وارد فضای کارآفرینی شوند که توانایی‌های لازم و مهارت‌های نرم مانند مهارت‌های مدیریتی، روانشناسی، تحمل ابهام و… را داشته باشند، چون در راه‌اندازی استارت‌آپ عدم قطعیت موج می‌زند.

وی در ادامه با بیان چگونگی نشأت گرفتن ایده‌های نوآورانه در بخش کشاورزری گفت: روند‌های جهانی، چالش‌ها و نیازها، دانش عمیق، استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی و شبکه‌سازی از جمله ریشه‌های اصلی شکل‌گیری ایده‌های نوآورانه در بخش کشاورزی است.


  • بیشتر بخوانید:

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر