بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
فوتبال بحرینی بازیگران بزرگ سهم‌ها
معاملات روز گذشته بورس‌تهران به نفع سهم‌های بزرگ بازار بود و شاخص نیز نسبت به روز گذشته معاملاتی آن، افزایشی‌تر بود و حتی شاخص هم‌وزن نیز رشد بیشتری را ثبت رساند.
کد خبر : ۲۴۵۳۵۶
نویسنده :
مینا علیزاده

فوتبال بحرینی بازیگران بزرگ سهم‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، معاملات روز گذشته بورس‌تهران به نفع سهم‌های بزرگ بازار بود و شاخص نیز نسبت به روز گذشته معاملاتی آن، افزایشی‌تر بود و حتی شاخص هم‌وزن نیز رشد بیشتری را ثبت رساند.

رشد بیشتر شاخص هم‌وزن بیشتر به نفع سهم‌های کوچک‌تر بازار تمام خواهد شد و در بین گروه‌ها کوچکی مانند فنی و مهندسی، لیزینگ، زراعت و ... می‌توانند با چنین شرایطی نفس عمیقی بکشند و البته فضای بازار و بازیگران این سهم‌ها نیز مهم هستند، زیرا برخی موانع همین بازیگران ترمز رشد سهم‌ها را می‌کشند بنابراین اگر بازیگران، بازی بحرینی برای سهم خود راه نیندازند، رشد به کوچه بسیاری از سهم‌های کوچک نیز خواهد آمد.

با این حال باید اشاره داشت که گروه‌های پیشرو و مدعی بازارسرمایه در حال تلاش هستند تا بتوانند هر کدام لیدری مجموع بازار را بر عهده بگیرند اما؛ نقدینگی و زور کم‌قدرت آن باعث شده که این روزها، نقدینگی از صنعتی به صنعت دیگر به صورت نوسانی کوچ کند.

ابهامات دلار و چالش معامله‌گران

دلار در دومین روز هفته باردیگر از نیمه ۲۵ هزارتومان بالا رفت؛ تردید معامله‌گران به روند احیای برجام، گویا باعث دلسردی این افراد شده که دلار در مرز ۲۵ هزارتومان اسیر شده و نه تنها توان بالا رفتن را ندارد بلکه جرات پایین آمدن را هم ندارد.

از سوی دیگر، رفتار محافظه کارانه رئیس جمهور جدید درخصوص برخی تصمیم‌های کلان مانند اعضای کابینه به خصوص اهالی اقتصاد، برجام، دلار و ... نیز باعث شده تا ابهامات این بازار نیز روند ابهامی خود را ادامه دهد؛ از سوی دیگر، آمار‌های بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد که از ۲۷۸ میلیون دلار ارائه شده کمتر از نیمی از آن یعنی ۱۳۱ میلیون دلار معامله شد.

طلا گرم به گرم بالا می‌رود

هر گرم طلا به محدوده یک میلیون و ۸۱هزار تومان رسیده و هر مثقال طلا نیز در تابلوی طلافروشی‌ها ۴میلیون و ۷۰۷هزارتومان نرخ‌گذاری شده است.

سکه امامیامروز با نوسانات محدود در سطح ۱۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفته و سکه بهار آزادی نیز با نرخ ۱۰میلیون و ۷۵۰ هزارتومان دست به دست می‌شود

هت‌تریک صعودی رمزارز‌ها

در معاملات روز گذشته که بازار صعودی شد و به قول معامله‌گران ایرانی این بازار، رمزارز‌ها ناپرهیزی کرده و در دو روز مثبت بود و امروز باردیگر اوضاع روال سبزی را پیش گرفت تا قیمت بیت کوین با ۰.۵۶درصد افزایش در سطح ۴۳ هزار دلار قرار بگیرد.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید با لحاظ آمار‌های نقدینگی موجود در بازار و‌البته با وام‌گرفتن از شرایط روز گذشته بازارسرمایه، نیمه ابتدایی زمان معاملات را منفی پیش‌بینی کرده اما؛ با مرور زمان سهم‌ها میتوانند عزم خود را برای حرکت به محدوده تعادلی بازار جزم کنند.

بر اساس اعتقاد بسیاری از کارشناسان، رشد دلار و بسیاری دیگر، شفافیت و بازگشت اعتماد نقدینگی به بورس میتواند زمینه ساز رشد واقعی شاخص شود.

سهامداران عزیز شاخص‌های متعدد از جمله P/NAV گروه‌های شیمیایی، سرمایه‌گذاری و حتی هلدینگ‌ها را در نظر داشته باشید چراکه بازهم باید تاکید شود بهترین آهو را میتوان با چنین نسبت‌هایی شکار کرد.

رونق نسبی بازار نیز کمک شایانی بر رشد مجدد بورس خواهد گذاشت بنابراین با دوری از التهاب و تنش و با تاکید به فرار از هیجان، سهامداری کردن را با معامله‌گری اشتباه نگیرید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر