بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

محرک بعدی رشد بورس چیست

محرک بعدی رشد بورس چیست
مدیر سبد سبدگردان ایساتیس پویا کیش گفت: در حرکت صعودی بعدی بازار، سهم های ریالی رشد خواهند کرد و بانکی ها هم جزو سهم هایی خواهند بود که با افزایش انتظارات تورمی، جذاب خواهند شد.
کد خبر : ۲۴۵۴۷۳

محرک بعدی رشد بازار سرمایه چیست

به گزارش بورس نیوز، به‌رغم مثبت‌های چند هفته اخیر بازار، دو گروه خودرویی و بانکی تحرکی نشان نداده‌اند. به نظر می‌رسد ورود خودرو به بورس کالا، تحرکاتی در گروه خودرو رقم بزند. اما کماکان واکنش خنثی در بانکی‌ها به اخبار مثبت و منفی، برای سهامداران خوشایند نیست.

سلمان بابایی زاده اشکذری مدیر سبد سبدگردان ایساتیس پویا کیش در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: آزادسازی قیمت خودرو؛ چه از طریق عرضه خودرو در بورس کالا و چه به هر روش دیگری؛ اتفاق مثبتی برای خودروسازان خواهد بود. در حال حاضر اختلاف نرخ فروش خودروسازان با بازار آزاد، نصیب عده‌ای خاص می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر، از محل این اختلاف قیمت، سود هنگفتی نصیب واسطه‌ها شده است.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: بهترین اتفاق ممکن برای خودروسازان در شرایط فعلی، آزادسازی قیمت محصولات خواهد بود. حذف رانت قیمت‌گذاری دستوری خودرو، صورت‌های مالی خودروسازان را هم تحت تأثیر قرار داده و موجب اقبال بازار به سهم‌های این گروه نیز خواهد شد.



این کارشناس بازار سرمایه، در ادامه در مورد علل عدم رشد بانکی‌ها گفت: برخلاف روند سال گذشته، بازار سرمایه در دو ماه گذشته، تحلیل محور شده و گزارش‌های شرکت‌ها اثر زیادی درروند سهام داشته است.

وی افزود: اکثر سهم‌هایی که در دو ماه اخیر رشد کرده، سهم شرکت‌هایی بوده که سودآوری بهتری داشته و از نسبت P/E پایین‌تری برخوردار بوده‌اند البته سهم‌های بنیادی بازار ازجمله سهم‌های گروه فلزات اساسی و پتروشیمی، با توجه به رشد این چند هفته به قیمت مناسبی رسیده و ازاینجا به بعد، حرکت بازار به انتظارات تورمی بستگی خواهد داشت.

بابایی زاده اشکذری در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد درحرکت صعودی بعدی بازار، سهم‌های ریالی رشد خواهند کرد و بانکی‌ها هم جزو سهم‌هایی خواهند بود که با افزایش انتظارات تورمی، جذاب خواهند شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورسی ها دور برجام خط قرمز کشیدند

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران
مدیرتحلیل‌گروه صنعتی‌و‌معدنی امیر در گفت‌وگو بابورس‌نیوز تاکید کرد:

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران

ارسال نظر