بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کم ریسک ترین گروه های بازار کدامند

کم ریسک ترین گروه های بازار کدامند
بازار سرمایه ما سال هاست که رشد واقعی ندارد و فقط تحت تاثیر تورم، رشد می کند و تصور می کنم این روند، تداوم خواهد داشت.
کد خبر : ۲۴۶۰۲۹

کم ریسک ترین گروه های بازار کدامند

به گزارش بورس نیوز، بعد از رشد دلچسب دیروز، امروز بازار سرمایه انگار به استراحت پرداخته و شاخص کل بورس، افت ۶۵۰ واحدی نشان می دهد. شاخص کل هم وزن اما، مثبت است.

مسیح زرگر خرازی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: صحبت از تداوم رشد بازار سرمایه، کمی دشوار است. دلار مقاومت ۲۶۵۰۰ تومانی را شکسته و به نظر می رسد بعد از چندین بار رفت و برگشت تا این محدوده، این بار از این مقاومت عبور کرده و شاید تارگت بعدی دلار، مقاومت تاریخی ۳۲ هزار تومانی باشد. به همین دلیل، تا رسیدن دلار به این محدوده، نگرانی خاصی متوجه بازار سرمایه و سهم های صادرات محور و وابسته به نرخ ارز نیست.

وی افزود: اما در میان صنایع بورسی، کمترین ریسک مربوط به سهم های گروه غذایی و دارویی است که با دلار بسیار ارزان تر (۴۲۰۰ تومان تا ۱۰ هزار تومان) قیمت گذاری می شوند. چشم انداز سهم هایی هم که مشمول قیمت گذاری دستوری هستند، نگران کننده نیست. سهم هایی که مستقیما به نرخ ارز وابسته اند، ممکن است در آینده به واسطه حذف برخی سوبسیدها مثل یارانه برق، درجا بزنند.



این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی وضعیت سهم های گروه بانکی و خودرویی گفت: سهم های گروه بانکی، نسبتا جذاب هستند. چرا که با افزایش نقدینگی و رشد پایه پولی، بانک ها خلق پول کرده و سودآوری بیشتری خواهند داشت. ولی به رشد خودرویی ها خوشبین نیستم و بعید است که بهبودی در وضعیت خودروسازان و کاهش زیان دهی این شرکت ها صورت بگیرد.

زرگر در خاتمه با اشاره به تغییر تیم اقتصادی و تاثیر این تغییر بر روند بازار سرمایه، اظهار کرد: شناخت چندانی از وزیر جدید اقتصاد ندارم؛ اما در مجموع به نظر می رسد کابینه دولت آنقدر ضعیف است که انتظار رشد تورم می رود و این رشد تورم، به نفع بازار سرمایه خواهد بود. بازار سرمایه ما سال هاست که رشد واقعی ندارد و فقط تحت تاثیر تورم، رشد می کند و تصور می کنم این روند، تداوم خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تداوم سبزی بازار سرمایه تا پایان سال
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم سبزی بازار سرمایه تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

شرکت‌های صادرات محور پیشران رشد شاخص

عدم توافق و کابینه ترسناک دولت
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عدم توافق و کابینه ترسناک دولت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

توجه ویژه بازار سرمایه به صنایع داخلی محور

ارسال نظر