بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
دومینوی نزولی ارزش بازار این سرمایه‌گذار به مهره چهارم رسید؛

پرتفوی "واعتبار" از کدام سهم ها خالی شد

پرتفوی
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "واعتبار" در شهریورماه متعلق به بخش «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» بود و پس‌ازآن نیز بخش «سرمایه‌گذاری‌ها» بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۴۸۳۳۳

سرمایه گذاری اعتبار ایران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس و خارج از بورس را برابر با ۲،۴۷۱ میلیارد ریال گزارش کرده که رشد ۶ درصدی را نسبت به ماه گذشته به همراه داشت.

روند حرکتی این سهم از ابتدای سال مالی تاکنون، تقریبا روندی نوسانی اما در یک محدوده را پشت سر گذاشته ولی در اواخر شهریورماه، کمی حد نوسان در این شرکت سرمایه‌گذاری بالا رفته است.

پرتفوی

برای کمی دقیق‌تر شدن بر این سهم می‌توان به ترکیب سهامداری این شرکت نگاه کرد که تقریبا یک‌چهارم از سهام این شرکت سرمایه‌گذاری به‌صورت شناور در بازارسرمایه قرار دارد.

پرتفوی

با این حال می‌توان عمده سهامداران شرکت را به‌صورت کلان به‌صورت جدول زیر مشاهده کرد و بازیگران اصلی این شرکت سرمایه‌گذاری را شناخت.

پرتفوی

روند ارزش بازار این شرکت طی یک‌سال گذشته حاکی از آن بوده که «واعتبار» پس از مهرماه سال گذشته، تقریبا (اگر ارزش بازار دی‌ماه سال گذشته را نادیده بگیریم) روند نزولی را در پیش گرفته و تنها در سه ماهه بهار سال جاری روند ارزش بازار شرکت کمی صعودی شد و مجددا همان روند نزولی، پیش گرفته شد!

روند ارزش بازار واعتبار تا شهریورماه+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "واعتبار" در شهریورماه متعلق به بخش «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» با ۲۴۱ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز «سرمایه‌گذاری‌ها» با ۱۰۱ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.

صورت‌وضعیت پورتفوی بورسی واعتبار+بورس نیوز

نگاهی گذرا به جدول بالا نشان می‌دهد که این شرکت بیشتر در مردادماه رویکرد فروش و پیاده شدن از سهام سبد خود را داشته و غیر از «مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن» و «گروه زعفران سحرخیز» که شرکت کاملا خارج شده، عمده تغییرات در بخش‌های رایان سایپا و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ترتیب با ۶۲ درصد و ۴۵ درصد فروش را مشاهده می‌کنیم که در شهریورماه نسبت به ماه گذشته به ثبت رسیده است.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "واعتبار" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «سرمایه‌گذاری صبا تأمین» با ۱۰۷ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن برابر با ۱۰۱ میلیارد ریال شناسایی‌شده، همچنین بیشترین ارزش بازار این بخش به «هلدینگ غدیر» با ۱۳۸ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است.

حال باید دید که آیا این شرکت در ماه جاری، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی را از لحاظ تعداد شرکت و تعداد سهام افزایش خواهد داد یا آنکه روند فعلی ادامه‌دار خواهد بود.  


بیشتر بخوانید: ارزش بازار "واعتبار" سوار بر سیر نزولی


"واعتبار" با سرمایه ثبت‌شده ۸۰۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۲ ماهه سال مالی منتهی به تیرماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۳۲,۶۰۰ میلیون ریال درآمد داشته، شرکت در انتهای شهریورماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۳۹۷ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۲ درصدی به مبلغ ۴۴۲ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارزش بازار
رشد ۱۰ درصدی پرتفوی بورسی این سرمایه‌گذار؛

ارزش بازار "واعتبار" سوار بر سیر نزولی

اتکای سودآوری
سود ۱.۰۲۲ ریالی هر سهم در دوره ۶ماهه ثبت شد؛

اتکای سودآوری "واعتبار" به فروش اوراق بهادار

سود فروش
سود ۱.۰۲۵ ریالی هر سهم این سرمایه‌گذار در ۶ماهه نخست سال مالی؛

سود فروش "واعتبار" با اوراق سکه سنگین شد/ سهم بالای سود فروش از کل درآمد‌ها

سود ۲۸۷ میلیارد ریالی در مقابل ارزش بازار ۳.۶۴۰ میلیارد ریالی!

افت ۲۴ درصدی سودآوری "واعتبار"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Germany
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
متاسفانه همه متوجه شدن خبر های نماد های بورسی به خصوص مثبت هیچ ارزشی ندارن . وقتی بازار سرمایه دستوری باشه واون هم به شکل علنی افتضاح که یه بچه هم متوجه میشه . دیگه کسانی هم که با بازار سرمایه سر وکار دارن هم بی ارزش شدن .نمونه کارشناس های بورس .سایت های خبری بورسی ووووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
صد رحمت به روح