بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کاهش ۱۶ درصدی درآمد‌های
"دانا" در مهرماه میزان خسارت پرداختنی خود به مشتریان را برابر با مبلغ ۴،۹۵۱ میلیارد ریال اعلام کرده است.
کد خبر : ۲۵۰۱۸۸

بیمه دانا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز شرکت بیمه دانا که با نماد "دانا" مورد معامله قرار می‌گیرد، در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به مهرماه سال جاری از فروش حق بیمه برای بیمه‌شدگان تحت پوشش خود مبلغی بالغ‌بر ۷،۵۴۸ میلیارد ریال درآمد را به ثبت رسانده و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز این شرکت بیمه‌ای مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده را بالغ‌بر ۴۷،۸۲۱ میلیارد ریال ارائه کرده است.

عملکرد ماهانه بیمه دانا+بورس نیوز

"دانا" در مهرماه میزان خسارت پرداختنی خود به مشتریان را برابر با مبلغ ۴،۹۵۱ میلیارد ریال اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه نیز مجموع خسارت‌های پرداختی ۳۰،۴۸۶ میلیارد ریال ثبت‌شده، خسارت پرداختی ماهانه در مهرماه ۱۶ درصد بیشتر از از متوسط خسارت پرداختی طی ۶ ماهه گذشته بوده است.


بیشتر بخوانید: افزایش ۴۲درصدی پرداخت خسارت "دانا"


درآمد‌های شناسایی‌شده "دانا" تا مهرماه ۱۴۰۰

روند ثبت درآمدهای بیمه دانا+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، "دانا" در مهرماه سال جاری با کاهش درآمد از فروش حق بیمه صادرشده مواجه بوده که نسبت به ماه گذشته ۱۶ درصد تغییر را به همراه داشت.

درآمد تجمیعی حاصل‌شده این شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه نیز ۵۷ درصد افزایش را در پی داشت و بیشترین درآمدی که این شرکت بیمه‌ای از خود برجای گذاشته مربوط به رشته بیمه «ثالث-اجباری» با ۲،۸۵۳ میلیارد ریال بود.

باید اشاره شود که بیمه ثالث-اجباری تشکیل‌دهنده ۳۸درصد از درآمد به‌دست‌آمده در مهرماه است؛ رشته بیمه «ثالث-اجباری» در مهرماه نسبت به ماه گذشته نیز ۱۱ کاهش فروش حق بیمه داشته است.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز تاکید داشت که بیمه «ثالث-اجباری» عمده‌ترین رشته درآمدی شناسایی‌شده از سوی بیمه دانا لقب گرفته که درآمدزایی بالغ بر ۱۹،۴۶۷ را به خود اختصاص داده چراکه ۴۱درصد از کل درآمد به‌دست‌آمده این شرکت زیر چتر بیمه «ثالث-اجباری» قرار دارد.

در ادامه، رشته بیمه «درمان» در جایگاه دوم درآمدزایی‌ها قرار گرفته که سهم این رشته بیمه نیز از کل درآمد طی ۷ ماهه، ۲۵درصد اعلام شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۱۹ درصد افزایش سود خالص بیمه دانا
مجموع حق بیمه صادرشده توسط بیمه دانا ۴۰،۲۷۳ میلیارد ریال اعلام‌شد؛

۱۹ درصد افزایش سود خالص بیمه دانا

حق بیمه‌های صادره
آمارهای اسفندماه این شرکت بیمه‌ای بررسی شد؛

حق بیمه‌های صادره "دانا" ۴۱درصد بیش از متوسط ۱۱ماهه

بیمه دانا ۶.۶۳۲ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد؛

افزایش ۴۲درصدی پرداخت خسارت "دانا"/ رشد ۳۶ درصدی حق بیمه صادره

سرمایه شرکت به ۴.۰۰۰میلیارد ریال می‌رسد؛

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۶۷درصدی "دانا"

ارسال نظر