بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس:

بانک ها ملزم به افشای اطلاعات ماهانه شدند

بانک ها ملزم به افشای اطلاعات ماهانه شدند
تمام بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه ملزم هستند علاوه بر افشای اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداختی به مشتریان و سپرده‌های دریافتی از سپرده‌گذاران، اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری در سهام و هزینه‌های مالی را نیز به صورت ماهانه افشا کنند.
کد خبر : ۲۵۰۷۱۵

بانک ها+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سعید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس در خصوص اطلاعات گزارش‌ فعالیت ماهانه بانک‌ها اظهار کرد: با توجه به تأکید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ارتقای هر چه بیشتر شفافیت و کیفیت اطلاعات افشا شده ناشران، نخستین گام در این راستا در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برداشته شد و از این پس تمام بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه ملزم هستند علاوه بر افشای اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداختی به مشتریان و سپرده‌های دریافتی از سپرده‌گذاران، اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری در سهام و هزینه‌های مالی را نیز به صورت ماهانه افشا کنند.



وی افزود: با تفکیک اطلاعات مربوط به درآمد‌ها و هزینه‌های مرتبط با عملیات، از اطلاعات مربوط به تسهیلات و سپرده‌ها سعی شده تا قابلیت استفاده از اطلاعات گزارش فعالیت ماهانه بانک‌ها افزایش یابد.

واشقانی فراهانی گفت: برنامه‌های مهمی در خصوص افزایش شفافیت اطلاعاتی تمام شرکت‌های تحت نظارت این اداره در سازمان بورس و اوراق بهادار و در تعامل با سایر نهاد‌های سیاست‌گذاری نظیر بانک مرکزی و بیمه مرکزی و ... در دست اقدام است که به مرور زمان و با عملیاتی شدن برنامه‌های یاد شده به اطلاع فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جبران کسری بودجه به شرط صداقت دولت
معاون عملیات کارگزاری بورس بیمه ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

جبران کسری بودجه به شرط صداقت دولت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Russian Federation
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
قبلا اطلاعات و صورت های مالی سالیانه دروغ بانک ها منتشر میشد کلا به ضرر سهامداران بود ولی با این الزام سازمان جهت افشای اطلاعات ماهانه توسط بانک ها بهترین فرصت زمینه فریب برای سازمان بورس و سهامداران حقیقی را فراهم کرد!؟!خخخخ خخخ