بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

بورس و تامین‌مالی پروژه‌ها بدون فروش اوراق

بورس کارکرد‌های زیادی دارد که متاسفانه به درستی از این فرصت استفاده نمی‌شود؛ در واقع اتفاقات و مشکلات پیاپی بورس موجب از بین رفتن اعتماد مردم و سرمایه گذاران می‌شود.
کد خبر : ۲۵۰۷۵۷
نویسنده :
مینا علیزاده

بازار سرمایه+بورس نیوز

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: حال و هوای این روز‌های بورس به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن، بسیار شکننده و آسیب پذیر شده است.



وی افزود: موانعی که باعث ایجاد نگرانی سرمایه گذاران شده، باید برطرف شود تا بازار قابل تحلیل باشد. همچنین سهامداران و فعالان این حوزه باید بورس را به عنوان یک موقعیت خوب و بلندمدت بشناسند و نگاه کوتاه‌مدتی به این حوزه نداشته باشند؛ چرا که بازار سرمایه در کوتاه‌مدت منفعتی برای سرمایه گذاران ندارد.

قادری با اشاره به جدی نگرفتن بورس در اقتصاد تصریح کرد: در بازار سرمایه موانع اجرایی و قانونی وجود داشت که بدلیل استفاده ناکافی از ظرفیت‌های موجود در بورس برطرف نشد. بازار حتی توانایی تامین مالی بسیاری از پروژه‌ها را بدون فروش اوراق دارد.

بورس و تامین‌مالی پروژه‌ها بدون فروش اوراق

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص بی اعتمادی سهامداران خاطرنشان کرد: بورس می‌تواند سوپاپ اسکنی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه باشد. در هر صورت بورس کارکرد‌های زیادی دارد که متاسفانه به درستی از این فرصت استفاده نمی‌شود؛ در واقع اتفاقات و مشکلات پیاپی بورس موجب از بین رفتن اعتماد مردم و سرمایه گذاران می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها بدنه و ساختار خود را کوچک کند، در غیر اینصورت مشکلات کسری بودجه حل نخواهد شد. راهی که دولت در پیش گرفته یعنی تامین کسری بودجه با فروش اوراق که روال قابل دوامی نبوده و آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند؛ بنابراین دولت باید به جای تامین نقدینگی از این راه، به سمتی حرکت کند که هزینه‌ها کاهش یابد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
راه‌حل‌های آینده بازارسرمایه یک انتخاب نیست!
محسنی با اشاره به استراتژی آینده "تمدن" تاکید کرد؛

راه‌حل‌های آینده بازارسرمایه یک انتخاب نیست!

بانک ها ملزم به افشای اطلاعات ماهانه شدند
رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس:

بانک ها ملزم به افشای اطلاعات ماهانه شدند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
نکته جالب وضعیت وخیم اقتصاد فعلی ایران اینه: همه مسئولین از رئیس جمهور گرفته تا نمایندگان مجلس و حتی کارشناسان بازار سرمایه حرف های منطقی و دورنمای عالی و امیدوارکننده قشنگ ارائه میدن!! ولی نمیدونم چرا بازار سرمایه حال و روزش هر روز بدتر از دیروزش میشه؟!؟!؟ برای همین مردم میگن: یک جای کار میلنگه!!! حال قضاوت با خودتون