بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
بانک‌مرکزی وظیفه بازارگردانی مالی را فراموش کرد/ دولت اوراق می‌فروشد، بانک‌مرکزی می‌خرد!
اینکه بورس را دوباره مقابل بانک ذلیل کردند به راحتی قابل قبول نیست. در هر صورت باید بورس را با ایجاد شرایطی برای جذب مردم و سرمایه گذاران تقویت کرد. تمامی مسئولان و افراد مربوطه باید بدلیل ارزش خاص این حوزه، به سرپا شدن بازار سرمایه کمک کنند.
کد خبر : ۲۵۰۷۶۰

بی اعتمادی در بورس از سال گذشته کلید خورد

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز، با اعلام نارضایتی خود درباره وضعیت بازارسرمایه اظهارکرد: با توجه به افت شاخص و اتفاقات پیش آمده برای دارایی‌های مردم در سال گذشته و مسائلی دیگر در زمینه بورس و بازار سرمایه هیچ گونه رضایتی دیده نمی‌شود.



وی افزود: بورس از بهترین منابع برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی بوده و نباید به هیچ‌وجه تضعیف شود؛ اینکه بورس را دوباره مقابل بانک ذلیل کردند به راحتی قابل قبول نیست؛ در هر صورت باید بورس را با ایجاد شرایطی برای جذب مردم و سرمایه‌گذاران تقویت کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تمامی مسئولان و افراد مربوطه باید بدلیل ارزش خاص این حوزه، به سرپا شدن بازار سرمایه کمک کنند.

مرحبا از دلایل بی اعتمادی مردم به بازار را اتفاقات سال پیش بیان کرد و داد: سهامداران در سال گذشته تمام سرمایه خود را بدلیل ریزش‌های شدید بورسی از دست دادند که موجب از بین رفتن اعتماد و جایگزینی ترس بین مردم شد.

بی اعتمادی در بورس از سال گذشته کلید خورد

نماینده مردم در خانه ملت خاطرنشان کرد: فروش اوراق یکی از راه‌های تامین مالی است که اجرای آن مشکلی ایجاد نمی‌کند اما؛ روش اعمال شده در بازار صحیح نیست.

وی اضافه کرد: منظور از اعمال روش، راهکاری است که دولت اوراق را به صورت مستقیم منتشر کرده و به دنبال آن بانک مرکزی این اوراق را میخرد؛ در حالی که این کار به اقتصاد آسیب می‌زند. در واقع بانک مرکزی باید با بازارگردانی خود موجب جذب مردم به بورس و خرید اوراق شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌ها جلسات مستمر و منظمی در مورد بازار سرمایه دارند که همچنین با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس جلسه‌ای در حد رایزنی و هماهنگی با مسئولان برگزار شد که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
راه‌حل‌های آینده بازارسرمایه یک انتخاب نیست!
محسنی با اشاره به استراتژی آینده "تمدن" تاکید کرد؛

راه‌حل‌های آینده بازارسرمایه یک انتخاب نیست!

بانک ها ملزم به افشای اطلاعات ماهانه شدند
رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس:

بانک ها ملزم به افشای اطلاعات ماهانه شدند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
شما هنوز شاخص آبادی رو دست کم گرفتین
این تو هر دوره ای نوکر حلقه به گوش بالادستی و ارباب چیره دست پایین دستی هاست

راز باقش هم همینه
الان کل بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات و بازار سرمایه زیر دست این هستن و کل مدیران بازار سرمایه هم جزو نوکر ها و غلامانش هستن و بادستورش گمارده میشن و حلفه بگوشن
مرگ و ننگ بر این دولت دزد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
مرگ و ننگ بر این ...